Nakon dugog niza godina poslovanja u Srbiji, sajt KupujemProdajem će sada biti dostupan kupcima i prodavcima u regionu Zapadnog Balkana.
Nove poslovne promene je ekskluzivno za Netokraciju komentarisao Bojan Leković, osnivač i CEO pomenute kompanije. On je tom prilikom istakao da je ideja širenja poslovanja na susedne države u planovima od samog nastanka platforme, pre petnaest godina. Do ovog trenutka se, prema njegovim rečima, došlo prirodnim rastom i silom tzv. network efekta, koji je posledica rasta i uspeha KupujemProdajem na tržištu Srbije.
Redovnim analizama ekosistema ovog servisa, potvrđeno je da broj korisnika iz inostranstva raste u skladu sa rastom platforme, te da oko 10% mesečnog saobraćaja na KupujemProdajem dolazi iz regiona Zapadnog Balkana.
U duhu značajnih inovacija i osvežavanja sistema koji se sprovode tokom obeležavanja petnaest godina postojanja KupujemProdajem, odluka da se olakša korišćenje posetiocima, tačnije korisnicima iz regiona je bila laka i logična. Govoreći više o tehničkim detaljima unapređenja postojeće verzije ove platforme, Bojan ističe sledeće:
Nedavno smo sproveli praktično potpunu tranziciju korisnika na osveženu desktop platformu, izrađenu u React-u sa Next.js-om. To je bio samo vrh ledenog brega procesa refaktorizacije i ubrzanja čitavog KP backenda, važnog i izazovnog zadatka kojim se uspešno bavi naš Delivery tim. Stoga je i tehnički deo ovog projekta za širenje u susedne države u značajnoj meri već bio pripremljen i nije bilo većih izazova u realizaciji.
Prodavci iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije sada mogu jasno i detaljno da navedu odakle prodaju robu. Bojan takođe dodaje da kupci, sa druge strane, imaju pristup ka skoro 5 miliona oglasa ne starijih od mesec dana, a kroz filtere pretrage sada mogu da gledaju i samo oglase iz svoje države i urbanih centara u okviru nje, ukoliko to žele:
S obzirom na privlačnu snagu koju KP ima kao platforma, ova činjenica će sama po sebi dovesti do prirodnog rasta broja korisnika u ovim državama, što povlači sopstveni network efekat i povećava korisnost patforme za njih. Pogotovo ako se uzme u obzir da u većini ovih država ne postoji platforma poput KupujemProdajem.
Sa druge strane, nama je jako bitno da korist od ovog širenja osete i korisnici u Srbiji. Nadamo se da će, uz podršku logističkih kompanija i našeg marketinga, uspeti da realizuju više kupoprodaja u regionu.
Govoreći nam o narednim planovima za ovaj popularni servis, naš sagovornik dodaje da je cilj nastaviti sa unapređenjem platforme koja nastoji da premaši očekivanja za 2,6 miliona korisnika. Tom prilikom se podsećamo i intervjua sa Bojanom na Netokraciji 2020. godine kada smo govorili o tome u kom smeru će se dalje razvijati ova platforma.
Nakon uspešnog lansiranja vertikale Poslovi, jasno se nameće činjenica da budućnost razvoja KP, između ostalog, leži i u fasilitiranju momenta transakcije, odnosno čitavoj lepezi proizvoda i usluga koji dodaju vrednost na već postojeću platformu.
“Radimo na tome da postanemo dnevna navika, mesto gde korisnici iz čitavog regiona traže i nalaze “Praktično sve” – i širimo naše timove pripremajući se za tu budućnost”, zaključio je Leković na kraju.
Izvor: Netokracija