Hoće li se “Nikola” pretvoriti u jednu od najvećih prevara u istoriji berze? – Bankar.rs
ANALIZEIZVEŠTAJ SA BERZEKOMPANIJESVE VESTI

Hoće li se “Nikola” pretvoriti u jednu od najvećih prevara u istoriji berze?

Prošle nedelje je izašao neverovatan izveštaj investicione kompanije Hindenburg Research u kojem su izvestili da kompanija Nikola, koja od 2016. radi na navodno „revolucionarnom“, električnom, vodonikovim ćelijama pokretanom kamionu Nikola One, zapravo nema nikakvu tehnologiju, a posebno ne tehnologiju vodonikovih ćelija potrebnu za pokretanje takvog kamiona.

Hindenburg Research, koji priznaje da vode „short- selling“ investicionu kompaniju te im je u interesu da Nikoline deonice padaju (što se, trenutno, nakon njihovog izveštaja kojeg velikim delom potvrđuje i Blomberg, i događa), a ne rastu, u svom je izveštaju tako naveo da u videu koji je Nikola stavio online početkom 2018. u kojem se vidi njihov kamion Nikola One kako juri cestom zapravo sniman – na nizbrdici. Odnosno, kamion s prikolicom je doveden na vrh vrlo strme ceste, a onda je sniman nagnutom kamerom koja je davala utisak kako kamion juri ravnom cestom i to „at brisk speed“.

Nakon dosta preliminarnih odbijanja izveštaja, osnivač Nikola Motor Companyja Trevor Milton izdao je i zvanično saopštenje za štampu – „Nikola Sets the Record Straight on False and Misleading Short Seller Report”, ali, koje zapravo ne demantuje tvrdnje u prvotnom izveštaju investicione kompanije.

Umjesto toga, tvrde da u videu „nikad nisu rekli da kamion u videu vozi na svoj vlastiti pogon“, a da su investitori u kompaniju koja je tada bila u privatnom vlasništvu i nije javno trgovala deonicama na privatnim brifinzima bili obavešteni o trenutnom stvarnom stanju tehnološkog napretka Nikole One.

U podugačkom „ispravljanju“ navodno „netačnih navoda“ Hindenburg Researcha Trevor Milton dalje kaže da je kompanija „kako se odmakla prema istraživanju nove generacije kamiona“ (koje „nove“? – ni ova prva zapravo ne postoji niti je ikad postojala) „odlučila je da neće investirati dodatne resurse u kompletiranje procesa koji bi učinili da se Nikola One pokreće vlastitim pogonom.“ (dakle, ne nizbrdicom). Umesto toga, kompanija se okrenula („pivoted to“) „radu na svom novom vozilu, Nikola Two.“.

Za sada još nema snimaka, sa nizbrdica.

Zanimljivo je da je Nikolin partner u svemu tome GM, iako sada ispada da Nikola nije razvio ni konstrukciju kamiona (GM), ni baterijski sistem (koristiće GM-ovu baterijsku platformu Ultium), ni vodonikove ćelije (koristiće, navodno, GM-ove vodonikove ćelije, koje su još u razvoju).

Šta je onda navelo GM na partnerstvo s Nikolom? Navodno posedovanje tehnologije za proizvodnju vodonika po cenama četiri puta nižim od trenutnih na tržištu (4 dolara po kilogramu umesto sadašnjih 16 dolara, iako nije baš potpuno sigurno ni da ta tehnologija stvarno postoji).

Cene deonica Nikole, usput, iako su pale, zapravo su i dalje 230% iznad cena u martu kada je kompanija krenula na berzu.

Izvor: Bug,hr

Tags
Back to top button