Provizije banaka lete u nebo od 1. septembra? – Bankar.rs
BANKARSKI PROIZVODIBANKEDOMAĆE BANKEKreditiSLIDERSVE VESTI

Provizije banaka lete u nebo od 1. septembra?

Od 1. septembra prestaje da važi dogovor između Narodne banke Srbije i privatnih banaka o zamrzavanju cena naknada i provizija. To znači da će banke moći da povećaju cene usluga poput onlajn plaćanja i održavanja računa. Jedna od njih, Banka Intesa, to je već najavila: održavanje računa naplaćivaće i do 799 dinara, u zavisnosti od računa, a izvod platnog računa 100, umesto 70 dinara.

Ukoliko banke odluče da cene svojih usluga vrate na nivo pre zamrzavanja, građani će određene usluge plaćati više nego do sada. Ali o njima, ipak, ne znaju mnogo.

U ovom trenutku, cena osnovnih bankarskih usluga iznosi 150 dinara na mesečnom nivou i uključuje: održavanje dinarskog tekućeg računa, podizanje gotovine na šalterima i bankomatima, elektronsko, odnosno mobilno bankarstvo, QR transakcije i drugo.

Visinu cene ovih i drugih usluga banke određuju same, ali uz obaveznu, prethodnu saglasnost Narodne banke Srbije. Povećanje je gotovo izvesno, smatra profesor Ekonomskog fakulteta Dejan Šoškić.

„S jedne stane, verovatno postoji neka vrsta smanjene konkurencije, pa se banke međusobno dogovaraju da neke usluge naplaćuju više nego što bi to bio slučaj u konkurentnim uslovima. Ali i s druge strane, da je privreda u nekakvoj recesionoj putanji“, kaže Šoškić.

Banke će, dodaje Šoškić, biti u mogućnosti da povećaju i cene onih usluga koje su građani već dogovorili po sadašnjim.

„Ne čitam ona sitna slova“, kaže jedan građanin.

Profesor Šoškić, ipak, naglašava i da, uprkos nepažnji, nisu baš svi detalji ugovora sa bankama, posebno kreditnih, nepromenjivi.

„Svaki klijent, kada pokaže sposobnost da redovno vraća obaveze banci, on se već time deklarisao kao neko ko je kreditno sposoban i već se tu otvara osnov za neko pregovaranje o tome da se neke od provizija eventualno smanje i ukinu“, pojašnjava Šoškić.

Pre nego što počnu da naplaćuju usluge po novom cenovniku, banke će, prema Zakonu o platnim uslugama, o evenutalnim promenama, morati da obaveste klijente najmanje dva meseca ranije.

Izvor: Novi Magazin

Tags
Back to top button