Konkurencija na aerodromu: Šta znači dolazak još jednog operatera zemaljskih operacija? – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Konkurencija na aerodromu: Šta znači dolazak još jednog operatera zemaljskih operacija?

Kašnjenje i otkazivanje letova Air Serbia, kao i gužve pri odlasku i dolasku putnika na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“, kojim upravlja koncesionar Vinci Airports, obeležilo je početak ovogodišnje letnje sezone, a država je, prema rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, odlučila da rešenje potraži kroz raspisivanje tendera za nove operatere zemaljske operative.

„Srbija na to ima pravo prema koncesionom ugovoru sa kompanijom Vinci, kako se ne bi događalo da letovi kasne i stvaraju se gužve jer nema dovoljno radnika u sortirnici prtljaga“, naveo je Vesić na društvenim mrežama.

Osnivač i glavni urednik vazduhoplovnog portala Tango Six Petar Vojinović u razgovoru za Biznis.rs ocenjuje da se takvoj ideji ministarstva gotovo ništa ne može zameriti, ali da njena realizacija sigurno neće uticati na aktuelnu sezonu.

Vojinović ukazuje da nisu poznati detalji koncesionog ugovora, pa se ne zna da li je bilo predviđeno indirektno ili direktno ograničenje za nove „handlere“, odnosno kompanije koje opslužuju.

Prema njegovim rečima, među kompanijama koje trenutno registrovane za obavljanje različitih poslova u okviru zemaljske operative, odgovarajuću opremu za manipulaciju prtljagom kao i značajan broj zaposlenih imaju samo Belgrade Airport (članica Vinci grupe) i domaća kompanija Sky Partner, a ukoliko najavljeni tender uspe, mogao bi da im se pridruži još neki operater.

„S obirom na situaciju, ideja za davanje nove dozvole je možda i jedina stvar koju država može da uradi kako bi donekle sprečila da se ono što se desilo ponovi u budućnosti. Takođe, novi inostrani veći handler bi možda mogao da dovede do toga da Vinci ponudi bolje uslove, odnosno angažuje dovoljno ljudi koji su odgovarajuće plaćeni“, smatra urednik Tango Sixa.

Veruje da zato ne može gotovo ništa da se zameri ideji ministarstva o novom operateru, ali naglašava da brzina njene realizacije neće nikako uticati na ovu letnju sezonu.

„Razlog leži u regulativi i procedurama – eventualni treći operater ne može da zaposli strance, jer strani državljani ne mogu da rade na takvim pozicijama zbog bezbednosnih ograničenja, te bi radnike morao da zapošljava na lokalu“, podseća Vojinović.

O tome koliko ljudi nedostaje, ali i zašto nema većeg interesovanja za zapošljavanje na upražnjenim radnim mestima na aerodromu, bilo je reči na sastanku ministra Vesića i predstavnika Vincija.

Ministar je posle sastanka saopštio da je koncesionar beogradskog aerodroma odlučio da poveća plate zaposlenima u „sortirnici“, odnosno onima koji rade na sortiranju i prenosu prtljaga.

“Nedostaje im oko 100 ljudi. Кompanija Vinci je na sastanku obećala da će zaposleni u sortirnici sa uvećanjem i bonusima tokom sezone moći da zarade i do 117.000 dinara, odnosno do 1.000 evra. Do sada je neto plata za ovaj posao bila oko 60.000 dinara. Кompanija će ponovo pozvati sve koji imaju sertifikate kako bi što pre nadoknadila nedostatak broja ljudi. Najavili su i bonus dobrodošlice od 60.000 dinara za tri meseca za svakog novozaposlenog“, naveo je Vesić.

Vojinović ukazuje na to da bi, ako su problem niske zarade, ali i poteškoće oko pronalaženja odgovarajućih kadrova, neki novi „igrač“ imao iste probleme sa kojima se suočio Vinci, osim što bi možda bio spreman da ponudi veće plate.

„Ali, to ne možemo unapred da znamo“, naglašava.

Na naše pitanje koliko je posao manipulacije prtljagom na beogradskom aerodromu atraktivan za potencijalne učesnike na tenderu, podseća da se očekuje da se broj putnika na „Nikoli Tesli“ poveća na 15 miliona do 2040. godine.

„To je više nego duplo koliko se očekuje do kraja ove godine, što opet znači dovoljno posla za sve“, zaključuje Vojinović.

Biznis.rs

Tags
Back to top button