Bankar.rs
ANALIZEKOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Poslednjih nedelja najveća svetska društvena mreža objavila je nekoliko oglasa na punoj stranici The Wall Street Journala, The New York Timesa i The Washington Posta.
Oglasi napadaju Appleova ažuriranja privatnosti za koja Facebook tvrdi da će ozbiljno uticati na male kompanije i “promijeniti Internet kakav poznajemo – na gore”.

Odgovor Facebooka ne čudi. To je vrhunac niza događaja koji su započeli godinama.

“Delujte brzo i uništite sve pred sobom” službeni je moto Facebooka već dugi niz godina. Namenjen je vođstvu dizajnera i menadžera, ali postao je bitan dio DNK-a kompanije.

Pa, Facebook je radio brzo. I pritom je uništio mnoge stvari.

No, kompanija je srušila i važne stvari poput poverenja korisnika. Mnogi od njih shvatili su da plaćaju korištenje Facebooka – iako je “besplatan” – i to tako da su oni proizvod kompanije.

Primera radi, u zamenu za mogućnost praćenja prijatelja i porodice, prilagođavanja feedova vesti i gledanja raznih video zapisa, korisnici su prodali svoju mrežnu dušu – u obliku ličnih podataka koje Facebook koristi za prodaju relevantnih oglasa.

Kako se povećavala svest javnosti, započela je kampanja za “brisanje Facebooka”.

No, Facebook je ostao slep zbog rastuće baze korisnika i nije otkrio alarm. Napokon, kompanija je rešavala skandal za skandalom. Kompanija se probudila tek kad je Apple najavio svoje ažuriranje. Potonji će mnoge korisnike naučiti koliko ih Facebook zapravo prati – i olakšaće im otkazivanje pretplate.

Činjenica da se Facebook tako žestoko bori protiv Applea pokazuje da kompanija očekuje veliki udarac u svom poslu.

Šta je sa argumentom Facebooka da će nova Appleova politika promeniti internet na gore?

Facebook tvrdi da će ova promena prisiliti većinu web stranica da naplaćuju pretplatu, “što će internet znatno poskupjeti i smanjiti kvalitet besplatnog sadržaja”.

No, jedno je jasno: model besplatnog sadržaja godinama je bio slabiji. Većina mrežnih publikacija već je prešla na druge načine zarade, bilo pretplatama, proizvodima ili sličnim sredstvima.

Drugim rečima, Facebook se ne bori samo protiv Applea, već se bori i protiv budućnosti.

Naravno, Facebook bi se lako mogao suočiti s budućnošću. Možete započeti prilagođavanje proizvoda i poslovnog modela. Umesto toga, društvo troši dragoceno vreme i resurse boreći se protiv Appleove politike privatnosti – nad kojom nema kontrolu.

Situacija je jasna: Facebook već dugo živi u svom svetu. I ako ne dođe do velike promene u pristupu, njegov će se svet srušiti.

Izvor: Indikator.ba

Tags
Back to top button