Esport cveta – Industrija vredna desetine milijardi dolara – Bankar.rs
SLIDERSVE VESTI

Esport cveta – Industrija vredna desetine milijardi dolara

Ljubiteljima sporta, a naročito grupnih sportova, situacija sa virusom korona je teško pala zbog nemogućnosti da prate svoje omiljene utakmice. Društvenu distanciranost sigurno bi lakše podnosili gledajući utakmice na televiziji, kojih ipak sada nema. Nema Lige prvaka, nema košarkaških i fudbalskih utakmica, odložena je Olimpijada…

Po završetku Svetskog prvenstva u Rusiji, sve popularniji hrvatski sportski analitičar, Ivan Ivković Los, izjavio je da u perspektivi tek jedan sport ima potencijal da u doglednoj budućnosti prestigne fudbal kao globalno najpopularniji sport. To je jedini sport koji ispunjava sve potrebne karakteristike za izgradnju globalne popularnosti: prokleto je jednostavan, a dinamičan i zanimljiv; nema nejasnih pravila koje neki sudija može svojevoljno da interpretira i favorizuje jednu ekipu; univerzalno je dostupan i razumljiv bez obzira na jezične i kulturološke razlike, piše Seebiz.

Osim što je taj sport, na amaterskom i polu-profesionalnom nivou, već sada vrlo popularan širom sveta, naročito među mlađim generacijama, takođe se pokazao i kao vrlo prilagodljiv u novonastaloj situaciji. On trenutno jedini zadovoljava sve norme socijalne izolacije i društveno odgovornog ponašanja. Reč je o esportu.

Esport se najlakše može opisati kao takmičarsko igranje video igara, a koje se najbrže razvija u Aziji. Najpopularnije igre koje se takmičarski igraju su League of Legends, Counter Strike, Dota, FIFA, Call of Duty… ali to je samo vrh sante leda popularnih naslova. O rastućoj popularnosti esporta dovoljno govori podatak da je finale svetskog League of Legends prvenstva još 2017. godine doseglo gledanost od 60 miliona gledalaca, što je bilo dvostruko više od finalne serije NBA lige. Nagradni fondovi za pobednike esport turnira već sada prelaze milionske iznose, a retke su renomirane svetske kompanije koje već sada nisu sponzori turnira ili pojedinačnih ekipa, piše Matej Balen za Seebiz.

Najbolje mesto za praćenje esport turnira je internet platforma Tvič (Twitch), u vlasništvu Amazona, koja uživo prenosi gejming i esport turnirske sadržaje, a koja je početkom 2020. godine imala 15 miliona aktivnih dnevnih korisnika, od kojih njih tri miliona svakog meseca stvara nove sadržaje za gledanje.

I dok je trenutna globalna pandemija otkazala održavanje klasičnih sportova u celom svetu, esport je dobio briljantnu marketinšku priliku da uđe u meinstrim. Samo u martu ove godine, gledanost na platformi Tvitč je dodatno porasla 12 odsto, a profesionalne fudbalske i košarkaške ekipe, te ekipe iz brojnih drugih sportova se već sada ubacuju u kreaciju esport sadržaja kao supstituciju za nedostatak svojih osnovnih delatnosti/proizvoda.

NBA igrači su nedavno održali esport NBA turnir, sa svojim NBA zvezdama za konzolama, koji su se u direktnom prenosu takmičili za titulu u NBA2k video igrici. U proteklih mesec dana, NASCAR je održao prve dve eNASCAR utrke koje je u proseku pratilo više od milion gledalaca. Major League Baseball (MLS) je pak odlučio da otpočne svoju bejzbol sezonu 2. maja, ali ne u svojoj klasičnoj, već esport inačici.

I koliko god sportski tradicionalisti ne priznaju esport kao sportsku aktivnost, sve su brojnije priče o uključivanju esporta u program Olimpijskih igara. Prva zemlja koja je izjednačila status esporta i klasičnog sporta je Južna Koreja, a status profesionalnih esport igrača polako priznaje i rastući broj zemalja, uključujući SAD, Nemačku i Kinu. Esport industrija već sada vredi nekoliko desetina milijardi dolara. Investitori su brojni, a među njima i regularne sportske ekipe koje već sada vide nužnost da se profesionalno “dupliraju” u esport varijanti.

I dok je trenutno realni svet prepun neizvesnosti i depresije, esportu cvetaju ruže. U vreme pandemije on zadovoljava norme socijalne izolacije, ali je sasvim regularna društvena aktivnost u kojoj postoji jak takmičarski naboj i interakcija među igračima. I nimalo zanemarivo, esport izrazito pozitivno deluje na moral. Najbolje to razumeju ljubitelji Football Managera koji svakodnevno imaju priliku da pokažu svoje iskustvo na klupi Reala ili Barselone, ili “upregnu” svo svoje fudbalsko znanje kako bi Dinamo, Hajduk ili Segestu doveli do krova Evrope.

Tags
Back to top button