Može li se pregovarati sa bankama? – Bankar.rs
ANALIZEBANKARSKI PROIZVODIBANKEDOMAĆE BANKESVE VESTI

Može li se pregovarati sa bankama?

Banka nije pijaca, ali vešti klijenti ipak mogu da utiču na to da cena kredita bude za njih malo povoljnija, pišu “Večernje novosti”.

Kada je reč o stambenom kreditu, i 0,5 odsto manja kamatna stopa može da donese značajnu mesečnu uštedu.

Za prosečan kredit od 50.000 evra rata bi tako bila niža oko desetak evra, u zavisnosti od roka otplate, pa je ušteda na nivou celog kredita i te kako značajna – u ovom slučaju oko 3.000 evra za 25 godina.

Kako pišu “Novosti”, novim propisima građanima je omogućeno da imaju uvid u javno prikazane podatke o bankarskim troškovima na jednom mestu. Takođe, maksimalno je pojednostavljen prelazak iz jedne banke u drugu. Sve to olakšava građanima pregovaračku poziciju oko uslova kreditiranja. U prilog im ide i to što banke praktično vape za novim klijentima.

Ipak, kako piše list, da bi dobili bolje uslove, klijenti moraju da ih – zatraže, i da se pripreme na igru živaca.

“U banci čiji sam dugogodišnji klijent i gde otplaćujem sa suprugom jedan hipotekarni zajam, htela sam da podignem stambeni kredit”, priča čitateljka “Novosti” Nikolina Ž.

“Banka nam je nudila kamatnu stopu od 2,8 odsto, a mi smo tražili 2,41 koliko nam je već bila na postojećem, subvencionisanom zajmu. Nismo uspeli da dobijemo tu stopu, ali nam je banka ponudila 2,55 odsto, što nam je donelo mesečnu uštedu od 10 odsto. Na 25 godina to je 3.000 evra uštede na ceo zajam. Osim toga, uspeli smo da izdejstvujemo druge ustupke u odnosu na standardnu ponudu banke”, ističe Nikolina Ž.

Ona navodi da je banka imala uslov da klijenti sa platom manjom od hiljadu evra i kreditom ispod 90.000 evra moraju da plate premiju osiguranja zajma kod Nacionalne korporacije za osiguranje stambenih kredita (NKOSK).

“U našem slučaju bilo je reč o 480 evra”, kazala je sagovornica lista. “Rekli smo da ne dolazi u obzir da platimo tu premiju i da od kredita nema ništa ako nam je zaračunaju. Za ovaj uslov morali smo da pregovaramo sa šefom filijale i uspeli smo i taj trošak da eliminišemo”, dodala je.

Kako kaže, nadgornjavanje sa bankom trajalo je izvesno vreme.

“Posle svakog sastanka, zahtevali su rok od sedam dana za odgovor. Ali, isplatilo se”, zaključuje ona.

Tags
Back to top button