Koje su glavne karakteristike najproduktivnijih radnika?
Veća produktivnost na radnom mestu ili privatnom planu je nešto čemu mnogi od nas teže.
Istraživanje koje je sprovela konsultantska kompanija za razvoj rukovođenja Zenger/Folkman bavilo se osobinama super-produktivnih ljudi. Za studiju, čiji rezultati su objavljeni u Harvard Business Review-u, koristio se uzorak od 7.000 osoba.
Kako se ispostavilo, sposobnost predviđanja i rešavanja problema bila je glavna karakteristika najproduktivnijih radnika.
To je „sposobnost da sagledamo situaciju i kažemo, OK, ovo zvuči kao super plan. Što se može isprečiti na putu? Šta se sve može dogoditi da poremeti ovaj plan?“ Ako možete predvideti ove prepreke, onda ste u dobroj poziciji, zaključio je CEO kompanije Džo Folkman.
Problem je u tome što većina ljudi retko pristupa zadatku tako da uključi razmišljanje što bi sve moglo poći po zlu.
U Harvard Business Review-u, Zenger i Folkman su naveli istraživanje psihološkinje Gabriele Otingen o „mentalnom kontrastu“ ili zamišljanju prepreka koje stoje između vas i vašeg cilja, i planu za njihovo rešavanje.
Otingen je osmislila efektan termin – WOOP, što je skraćenica za pojmove želja (wish), rezultat (outcome), prepreka (obstacle) i plan (plan).
Kada se suočavate sa nekim zadatkom, trebate razmišljati o svom krajnjem cilju, najboljem mogućem ishodu, ličnim preprekama koje vam stoje na putu i planu za nadilaženje tih prepreka.
Ono što je važno, WOOP model se može primeniti na sve situacije – bilo da želite izgubiti na težini ili uspešno okončati projekat – i provereno donosi rezultate.
Izvor: poslovni puls