Šta raditi ako ste izgubili karticu, da ne bi došlo do krađe – Bankar.rs
Platne karticeSLIDERSVE VESTI

Šta raditi ako ste izgubili karticu, da ne bi došlo do krađe

Pošto ne postoji univerzalni broj za sve banke, a nemaju sve banke broj kol-centra na svojim platnim karticama, kontaktirali smo nekoliko najvećih banaka kako bismo saznali kome da se obratite u slučaju krađe ili gubljenja iste, piše Telegraf.

Erste banka

– U slučaju da dođe do gubitka ili krađe kartica, klijenti se mogu obratiti banci na broj telefona koji mogu pronaći na našem sajtu u sekciji “pomoć”. Takođe, ovaj broj telefona odštampan je i na svakoj platnoj kartici, pa ga mogu prepisati ili sačuvati kako bi mogli da, ukoliko je neophodno, izvrše blokadu kartica iako trenutno nemaju pristup sajtu. Telefon je dostupan 24/7 i u vreme vikenda i praznika.

Sberbanka

– U slučaju gubitka ili krađe kartice, Call centar Sberbanke na usluzi je svim našim klijentima 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji. Bez obzira na period dana ili na to da li je u pitanju vikend ili praznik, dežurni operateri su na usluzi svima koji se nađu u ovoj ili sličnoj situaciji.

Raiffeisen bank

– Kontakt centar Raiffeisen banke je dostupan 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji, što znači i tokom praznika i vikenda. Broj telefona je 011/3202-100.

Halkbank

– Dežurni kontakt telefon za blokadu i prijavu ukradene/izgubljene kartice nalazi se na svakoj personalizovanoj kartici, iznad magnetne trake, kao i na web stranici Banke. Kontakt telefon je 011/3040905 i klijentima je na raspolaganju 24/7.

Intesa banka

– U slučaju gubitka ili krađe, bilo koje, debitne ili kredite kartice iz portfolija Banca Intesa, dovoljno je da klijent pozove broj 011 3010160 i izabere opciju 4 ili pozove 0800 000808, što je besplatna opcija dostupna sa svih mreža za pozive iz Srbije, i prijavi gubitak ili krađu kartice. Ona biva automatski blokirana. Svakako, oba broja su klijentima na raspolaganju 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji.

Komercijalna banka

Klijentima Komercijalne banke su 24/7 na raspolaganju broj telefona Kontakt centra Banke 011 20 18 600 i broj telefona bančinog procesora 011 30 82 300. Pozivanjem navedenih brojeva telefona, klijenti mogu izvršiti blokadu platne kartice u slučaju da su je izgubili, ista im je ukradena ili sumnjaju da je zloupotrebljena.

Verujemo da je ista praksa i kod ostalih banaka koje posluju u našoj zemlji i da na sajtu matične banke postoji broj koji “radi” non-stop.

PROCEDURA NAKON TOGA

Procedura izdavanja nove kartice nije komplikovana. Dovoljno je da odete do najbliže ekspoziture vaše banke i popunite zahtev za izradu nove kartice. Čim nova kartica bude spremna, klijent dobija obaveštenje putem SMS-a. Prilikom uručenja, kartica se aktivira i može odmah da se koristi. Prosečan rok od podnošenja zahteva do dobijanja nove kartice je 5 – 10 dana, mada ima banaka gde istu dobijete i za tri dana.

Iako većina vas razmišlja logikom “neće to meni da se desi”, nije na odmet da prepišete broj telefona sa vaše kartice ili potražite isti na sajtu banke i imate ga negde uz sebe. Ako, ništa, veća je šansa da spasete sva sredstva na računu.

 

Izvor: Telegraf

Tags
Back to top button