Digitalna transformacija je šansa za domaće preduzetništvo da ojača svoju konkurentnost jer, zahvaljujući digitalnoj infrastrukturi, svaki biznis ima šansu da osvoji globalno tržište, saglasni su učesnici panel diskusije „Digitalizacija – gde sam tu ja?“ održanog u Novom Sadu, u okviru SoŽe (SoGe) biznis kluba koji organizuje Sosijete ženeral banka.
Glavni preduslov da Srbija uhvati još odlučniji korak sa tokovima četvrte industrijske revolucije je edukacija menadžera u kompanijama da prepoznaju globalne trendove digitalizacije, ulaganje u obrazovanje mladih i osposobljavanje kadrova za nova zanimanja, kao i ohrabrivanje korisnika da sa više poverenja koriste onlajn usluge.
Digitalizacija je u velikoj meri uticala na tradicionalno bankrastvo koje je, prema potrebama korisnika finansijskih usluga, veliki deo svojih usluga ponudilo preko mobilnih i veb aplikacija.
„Uspeli smo da u banci pokrenemo inovativni talas i prvi predstavimo onlajn ekspozituru u Srbiji, a potom i niz proizvoda i usluga osmišljenih u saradnji sa startap zajednicom, koji korisnicima omogućavaju da uz nekoliko klikova koriste pojedine bankarske proizvode i usluge“, istakao je Goran Pitić, predsednik Upravnog odbora Sosijete ženeral banke.
Iako je finansijski sektor pred stalnim izazovima fintek industrije, Pitić je rekao da je Sosijete ženeral banka među liderima u digitalnim uslugama na domaćem tržištu, jer kroz saradnju sa fintek startap kompanijama prepoznaje šansu da razvija nove proizvode i usluge koji u realnom vremenu odgovaraju na potrebe klijenata.
Biosens institut fokusiran je na digitalizaciju poljoprivrede i osnovao je digitalnu farmu koja je proteklog meseca otvorena u selu Krivaja.
„Pokrenuli smo i digitalnu platformu Agrosens koja omogućava poljoprivrednicima da besplatno dobiju satelitske podatke o parcelama, obrađene tako da pokazuju posebne indekse od značaja za poljoprivredu, kao i vrlo precizne meteo podatke“, objasnila je Bengin Crnojević.
Siniša Žarin, vlasnik kompanije Manual Co. rekao je da je ta kompanija uložila oko 60.000 dolara u softver „Džemini“ koji je korisnički orjentisan i precizno meri kvalitet kože za dalju proizvodnju.
Učesnici panel diskusije zaključili su da digitalizacija počinje sa promenama navika kako menadžmenta kompanija, tako i korisnika krajnjih usluga koji su spremni da prihvate, primene, pa čak i predvide buduće trendove u biznisu.
SoŽe biznis klub je tradicionalni skup u organizaciji Sosijete ženeral banke na kome analitičari, privrednici i stručnjaci različitih profila razgovaraju o mogućnostima za unapređenje domaće privrede i preduzetništva.