„I poslovno i privatno, uvek volim da istaknem da je to najlepši deo mog posla,“ kaže za BIZLife Jasna Uzelac Braunović, Rukovodilac tima za odnose sa medijima i održivo poslovanje u UniCredit Banci. „Zadovoljstvo koje osećaš u takvim trenucima je neverovatno i upravo te ono stalno motiviše da osmišljavaš nove načine da budeš koristan celokupnom društvu. Naravno, kao pojedinci ne možemo da uradimo mnogo ukoliko menadžment kompanije i njeni zaposleni nisu spremni da podrže različite društveno odgovorne inicijative sa jednakim žarom, kao i mi koji ih osmišljavamo i sprovodimo. Najbolji dokaz za to je što se tokom prethodne godine skoro polovina zaposlenih, uključujući i članove Izvršnog odbora, pridružila različitim volonterskim aktivnostima, koje su uglavnom bile organizovane tokom vikenda. Takva neverovatna posvećenost koleginica i kolega te prosto stalno gura napred i ne dozvoljava ti da staneš,“ kaže ona.
Kao banka, usmereni ste na lokalnu zajednicu i pretežno, kako se kaže, na unutrašnjost Srbije. Ne idete „na sigurno“ već pomažete akcije u malim sredinama. Zašto?
Mi smo podjednako posvećeni svim lokalnim zajednicama u kojima poslujemo i ne delimo ih na važne ili manje važne. Već osam godina unazad, pružamo kontinuiranu podršku tradicionalnim manifestacijama kulturnog karaktera od izuzetnog značaja, kao što su Dani Bore Stankovića, Dani Zorana Radmilovića i Mokranjčevi dani.
Na koje projekte ste najponosniji, a koji UniCredit Banka smatra najuspešnijim?
Vrlo teško pitanje i ne mogu da dam konkretan odgovor, ne samo iz razloga što je sve što radimo podjednako važno, već i zbog toga što podržavamo različite ciljeve i ne bi bilo fer da vrednujemo samo jednu podršku. Pre dve godine smo napravili veliki zaokret u strategiji društveno odgovornog poslovanja naše banke prešavši sa potpuno filantropskih inicijativa na volonterske, sa ciljem da društvu poklonimo dodatnu vrednost koja može da se koristi na dugoročnom nivou – znanje i ekspertizu svojih zaposlenih. Najpre smo se priključili aktivnostima koje sprovodi organizacija Dostignuća mladih u Srbiji. Naime, u okviru nacionalnog takmičenja “Poslovni izazov”, 60 zaposlenih, opet iz svih regiona, preuzelo je ulogu mentora srednjoškolaca i pomoglo im da razviju svoju poslovnu ideju kroz kreiranje biznis planova. Preko 180 zaposlenih i članova njihovih porodica priključilo se humanitarnoj trci zadovoljstva koju je organizacija BelHospice organizovala tokom Beogradskog maratona. U okviru interne inicijative Stara lutka za novi osmeh, zaposleni su pripremili 100 paketića za decu iz Doma Kolevka u Subotici i prikupili oko 100 kilograma odeće i obuće. Novac namenjen za kupovinu novogodišnjih poklona smo donirali onima kojima je pomoć najpotrebnija. Novčanu podršku u ukupnom iznosu od 16.500 evra raspodelili smo na tri dela i na taj način podržali Univerzitetsku dečju kliniku u Tiršovoj, Nacionalno udruženje roditelja dece obolele od raka, NURDOR i BelHospice. Pored toga, kao mali znak pažnje, klijentima su podeljeni samo simbolični pokloni, ručno rađeni sapuni Sofi iz Novog Sada i ručno rađene kocke od drveta iz porodične radionice Šumarko iz Valjeva. Sada ste se uverili zbog čega je teško da se odlučimo za konkretnu inicijativu.
Već godinama posebnu pažnju posvećujete razvoju socijalnog preduzetništva. Koliko je ova grana razvijena u Srbiji i na koji način UniCredit Banka doprinosi daljem unapređenju?
UniCredit Banka, od 2012. godine, uz podršku UniCredit fondacije, radi na razvoju socijalnog preduzetništva u Srbiji. U skladu sa tim, do 2017. godine smo, u saradnji sa Fondacijom Ana i Vlade Divac i Smart kolektivom, sproveli dva izdanja konkursa „Ideja za bolje sutra“, u okviru kojih je sa 100.000 evra omogućen razvoj 16 ideja za proizvode i usluge koji mogu da doprinesu poboljšanju imidža naše zemlje u inostranstvu i unapređenju njenog izvoznog potencijala. O tome koliki je zaista potencijal socijalnog preduzetništva, najbolje svedoče rezultati naše inicijative: 40 predstavnika socijalnih preduzeća je učestvovalo u programima razvoja poslovnih veština (od upravljanja finansijama i korišćenja novih tehnologija, pa sve do plasiranja proizvoda i promocije), 35 novih radnih mesta je kreirano što je pozitivno uticalo na preko 200 članova porodica i najmanje 800 ljudi iz lokalnih zajednica, kao što su saradnici, dobavljači i klijenti.
Sredinom 2017. godine smo, sa našim partnerima, pokrenuli i treće izdanje „Ideje za bolje sutra“, za koju se prijavilo 130 socijalnih preduzeća. Kao i tokom prethodnih izdanja, a na osnovu biznis plana, inovativnosti ideje i održivosti projekta, odabrano je 7 ideja koje su nagrađene sa bespovratnim sredstvima u ukupnom iznosu od 40.000 evra. Sada je u toku poslednja faza konkursa koja podrazumeva mentorski rad sa preduzećima. Naime, svakom preduzeću je dodeljen po mentor, koji mu pruža podršku da unapredi svoje poslovanje i na najbolji način uloži bespovratna sredstva, ali i konsultant iz banke, koji, u zavisnosti od potrebe pojedinačnog preduzeća, radi na razvoju određenog segmenta, kao što su finansijski menadžment, eCommerce, komunikacija sa klijentima, prisustvo na društvenim mrežama, formiranje cena proizvoda i plasiranje na domaće ili inostrano tržište. Na kraju, ali ne i manje važno, zaista se trudimo da se naša podrška ovim preduzećima ne završi samo na konkursu. Stoga i često koristimo priliku da ih dodatno promovišemo.
Hajde da ulepšamo
Prethodne godine smo započeli još jednu volontersku inicijativu koja je upravo imala za cilj da dodatno istakne našu regionalnu razuđenost, Hajde da ulepšamo… Naime, pozvali smo zaposlene da nam se priključe u sređivanju školskih dvorišta u Pirotu, Novom Pazaru i Zrenjaninu. Odziv je bio fantastičan i zato sam već istakla da imam sreću da radim sa sjajnim ljudima. I nisu učestvovali samo zaposleni iz regiona, već i zaposleni iz Beograda. Primera radi, ako pogledamo udaljenost između Beograda i Novog Pazara, svima je jasno da su zaposleni jedan čitav vikend posvetili tome da pomognu drugima, da budu korisni društvu. Da se razumemo, mnogi od nas su po prvi put u rukama držali četku za farbanje, ašov ili šmirglu, ali želja je bila jača. Tokom „radnih akcija“ kako ih mi interno nazivamo, osećaj zajedništva je izvanredan. Oni koji su malo vičniji takvim radovima, podučavaju one koji nedostatak iskustva nadomešćuju dobrom voljom. U svakom slučaju, svi se već uveliko pripremamo i radujemo lepšem vremenu kada nastavljamo sa volontiranjem, kaže Uzelac Braunović.
Izvor: BIZLife magazin