Prema nedavnim istraživanjima, Amazon bi u roku od pet godina mogao pridobiti 70 miliona korisnika finansijskih usluga.
Naime, američki tehnološki gigant pregovara s nekoliko američkih banaka o partnerstvu u vođenju transakcijskih računa za mlade. Razgovori su u ranoj fazi, ali partnerski pristup mogao bi tehnološkim kompanijama širom otvoriti vrata finansijskih usluga.
Istraživanje je obuhvatilo 135 hiljada potrošača u 22 zemlje. Pokazalo se da je finansijske proizvode tehnoloških kompanija spremno da koristi više od pola američkih ispitanika i čak tri četvrtine ukupnog broja ispitanika od između 18 do 24 godine. Istraživanje je, takođe, pokazalo da ispitanici, kada je reč o tehnološkim kompanijama i finansijskim uslugama, najviše veruju PayPal-u i Amazonu. Pretpostavka je da tehnološki giganti imaju procesorsku snagu i znanja o informacionoj sigurnosti koja su potrebna za čuvanje i obradu velikog broja finansijskih podataka i transakcija. Tako da svoje tehnološke prednosti lako mogu kombinovati sa funkcionalnostima i jednostavnim uslugama koje su atraktivne korisnicima. Za razliku od banaka, tehnološke kompanije nisu podložne strogoj regulaciji, ali bi se to moglo promeniti kada počnu da nude bankarske usluge.
Internet gigant Google je, između ostalog, pokazao interes za ulazak u finansijski sektor. Potrošači u Evropi sve češće razmatraju kompanije, poput Facebook-a i Google-a kao potencijalne pružaoce finansijskih usluga. S druge strane, banke bi mogle nuditi finansijske usluge preko tehnoloških kompanija. Tako bi tehnološke kompanije nudile usluge pod svojim brendom, donosile bi odluke o proizvodima i kamatnim stopama, a banke bi im pružale potrebnu logističku podršku. To bi moglo obuhvatiti sve potrebne zakonske obaveze i finansijska znanja i veštine. S podrškom banaka tehnološki giganti mogli bi ući u bankarstvo mnogo bezbolnije, bez prolaska kroz mukotrpan proces rađanja bank-tech kompanija.
pcpress.rs