Mastercard: Banke će nuditi biometrijska rešenja od aprila 2019.
Sve veća dostupnost biometrijskih rešenja na pametnim telefonima i tabletima, želja potrošača za takvim rešenjima i novi regulatorni okvir Evropske unije koji nalaže snažnu autentikaciju ukazuju na to da je vreme za biometrijsku autentikaciju u sklopu digitalnih plaćanja. Potrošači žele biometrijska rešenja. Velika većina potrošača – njih čak 93% – bi umesto lozinki za autentikaciju plaćanja radije koristili biometriju, a prema studiji koju su sproveli Mastercard i Univerzitet u Oxfordu, 92% bankarskih stručnjaka želi implementirati biometrijska rešenja. Banke ističu i da su korisnici skloniji završiti kupovinu kada koriste biometrijsku autentikaciju. Stopa odustajanja se smanjuje za do 70% u poređenju s drugim metodama kao što je slanje lozinke putem SMS-a.
„Biometrijska tehnologija savršeno odgovara očekivanjima potrošača koji žele inovativna i sigurna rešenja za plaćanje, u skladu sa sve više digitalizovanim životnim stilom. Zato – unapređivanjem korisničkog iskustva i osiguravanjem sigurnih transakcija – biometrija donosi prednosti potrošačima, trgovcima i bankama. Naša liderska pozicija u ovom području pokazuje našu sposobnost da se prilagodimo očekivanjima potrošača“, rekao je Javier Perez, predsednik, Mastercard Evropa.
Postojeće metode dokazivanja identiteta na internetu mogu biti kompleksne i odvesti kupca daleko od stranice trgovca. Ovo se može rešiti odmicanjem od onoga što kupac zna (npr. lozinku) i šta ima (karticu ili pametni uređaj) te približavanjem onome što ima (npr. mobilni telefon) i šta jeste (biometrija). Mastercard je već godinama predvodnik napretka u biometrijskoj tehnologiji u segmentu plaćanja, a fokusiran je na poboljšanje korisničkog iskustva i sigurnosti online i offline.
Mastercard Identity Check, sada dostupan u 37 zemalja duž sveta, je rešenje za autentikaciju koje omogućava pojedincima upotrebu biometrijskih identifikatora, kao što su otisak prsta ili prepoznavanje oka i lica, za potvrđivanje identiteta putem mobilnog uređaja tokom kupovine online i bankovnih aktivnosti. Ovo rešenje dramatično ubrzava doživljaj digitalnog checkouta i poboljšava sigurnost pružajući iskustvo naplate koje smanjuje stopu odustajanja od kupovine.
Pomak prema biometriji deo je novog akcijskog plana kompanije Mastercard za pomoć bankama, trgovcima i partnerima kako bi se sprečile prevare i poboljšalo iskustvo potrošača u novom digitalnom okruženju. Ujedno ispunjava nove regulatorne zahteve vezane uz snažnu autentikaciju korisnika koje propisuje PSD2. Tako su kreirane nove usluge kao što su Mastercard’s Decision Intelligence ili Automatic Billing Updater koji koriste savremene tehnologije, uključujući i veštačku inteligenciju. Ovim pristupom Mastercard će svojim partnerima pomagati da zadovolje zahteve propisane novom regulativom PSD2 i optimizuju iskustvo kupovine za potrošače.
Izvor: seebiz.eu