Mnogi trgovci na malo u slučaju kupovine preko Interneta počeli su da prilagođavaju pravila povrata.
Razlog tome su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja.
Onaj ko danas kupuje putem interneta očekuje brzu, jednostavnu i besplatnu dostavu, kao i brz i besplatan povrat proizvoda s kojim nije zadovoljan.
Čekati na robu čak dva dana, kupcima se čini kao večnost, a kad za dostavu moraju da plate – to smatraju pljačkom.
Umesto da se bore za povećanje tržišnog udela, nudeći kupcima besplatnu dostavu i povrat, trgovci svakom transakcijom pokušavaju dodatno da zarade, navodi Business Insider, a prenosi Poslovni dnevnik.
Mnogi trgovci na malo, uključujući H&M, Zaru, J.Crew pa i Amazon počeli su da prilagođavaju pravila povrata, a razlog su, kako tvrde, niže maloprodajne marže i viši troškovi zaduživanja.
Zbog toga kupcima naplaćuju vraćanje stvari, skraćuju rokove povrata i odbijaju da prihvate neke artikle u potpunosti, čime žele da ih odvrate od vraćanja robe, odnosno, prisile ih da kupljene stvari u trgovine vrate lično. Amazon Prime tako sada naplaćuje 130 evra godišnje za „besplatnu“ isporuku stvari.
Međutim, besplatna dostava zapravo i nije besplatna jer ona uključuje logističke troškove i često male trgovce ostavlja u nepovoljnom položaju u poređenju s njihovim mnogo većim konkurentima.
Pre trideset godina, fizičko vraćanje artikla kupcima nije izazivalo zazor, ali danas nam se ta opcija čini bolnom i nepravednom.
Uvođenjem onlajn povrata trgovci na malo su promenili nekadašnje navike kupaca, a sada ponovo pokušavaju to ponovo da učine.
Zbog toga će oni koji kupuju onlajn možda razmisliti malo duže, pre nego što željeni artikl klikom miša „dodaju u korpu“.
Izvor: Poslovni dnevnik/B92