Više od 3,7 miliona korisnika elektronskog bankarstva u Srbiji – Bankar.rs
DOMAĆE BANKEPlatne karticeRačuniSLIDERSVE VESTI

Više od 3,7 miliona korisnika elektronskog bankarstva u Srbiji

Upotreba najsavremenijih oblika plaćanja u Srbiji nastavlja da raste, što dokazuju rezultati istraživanja Narodne banke Srbije (NBS) prema kojima je na kraju prvog tromesečja uslugu elektronskog bankarstva koristilo 3.785.112 fizičkih, pravnih lica i preduzetnika.

Ovaj rezultat predstavlja rast od 6,06 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.

Sve je više korisnika i mobilnog bankarstva, ovu uslugu imala su 3.494.654 korisnika, što je za 11,66 procenata više nego u istom tromesečju 2022. godine.

“Pored broja korisnika, porastao je i ukupan broj transakcija koje putem digitalnog bankarstva obavljaju fizička i pravna lica. S jedne strane, broj izvršenih transakcija putem elektronskog bankarstva opao je za 4,47 odsto, dok se, s druge strane, broj izvršenih transakcija putem mobilnog bankarstva povećao za 27,80 procenata u odnosu na prvo tromesečje 2022. godine”, navode iz NBS.

Povećan broj korisnika, ali i transakcija platnim karticama

Krajem marta broj izdatih platnih kartica bio je 10.944.148, što je za 6,70 odsto više nego u isto vreme 2022. godine.

Tokom prvog tromesečja ove godine, građani su u trgovinama izvršili 116.112.950 plaćanja platnim karticama, što predstavlja rast od čak 19,63 odsto u odnosu na broj plaćanja u istom tromesečju 2022. godine. U istom periodu, plaćanja karticama inostranih pružalaca platnih usluga u našim trgovinama obavljena su 7.915.170 puta, što je za 40,09 odsto više nego tokom prvog kvartala prošle godine.

Kada je reč o broju bankomata iz NBS kažu da je njihov broj nešto manji.

“Na kraju prvog tromesečja tekuće godine, broj bankomata iznosio je 3.035, što predstavlja umanjenje od 2,63 odstou odnosu na isto tromesečje 2022. S druge strane, primetno je proširenje prihvatne mreže za platne kartice, tj. POS terminala, kojih je korisnicima na raspolaganju 123.308, što je za 5,74 procenata uređaja više u odnosu na prvi kvartal prošle godine”, ističu iz NBS.

Kupovina preko interneta

Podaci pokazuju i da je više internet prodavnica, broj se povećao za 752, i ukupno ih ima 3.610.

U prvom tromesečju 2023. godine broj dinarskih transakcija putem kojih su građani kupovali preko internet sajtova iznosio je 8,7 miliona i za 25,76 odsto je viši nego u prvom tromesečju 2022. godine.

Vrednost transakcija preko virtuelnih prodavnica iznosila je 24 milijarde dinara, u prvom kvartalu. Da građani Srbije sve više koriste online kupovinu, u prilog govori I podatak da je ova vrsta nabavke za 38,11 odsto viša od vrednosti izvršenih plaćanja u prvom tromesečju 2022.

“U minulom tromesečju i transakcije izvršene u evrima porasle su u odnosu na pre godinu dana, U prvom tromesečju ove godine porasli su i učestalost i vrednost plaćanja u američkim dolarima – broj izvršenih plaćanja porastao je za četvrtinu (sa 1,2 na 1,5 miliona), dok je njihova vrednost bila za osam procenata viša nego u prvom tromesečju 2022. godine (37 miliona naspram 34,2 miliona dolara)”, kažu iz NBS.

Veći broj i elektronskih ugovora banaka i klijenata

Nastavljen je trend rasta broja zaključenih ugovora na daljinu između banaka i korisnika finansijskih usluga u Republici Srbiji.

Naime, tokom prvog tromesečja 2023. godine zaključeno je 34.158 ugovora, što je na nivou istog tromesečja prethodne godine. Od tog broja, zaključeno je 29.169 ugovora elektronskim putem (što je za 0,27 odsto manje nego u istom tromesečju prethodne godine) i 4.989 ugovora video-identifikacijom korisnika (za 1,67 odsto više nego u istom tromesečju prethodne godine).

“Posmatrano po vrsti finansijskog proizvoda, građani su u većoj meri koristili mogućnost ugovaranja na daljinu u prvom tromesečju 2023. godine u odnosu na isto tromesečje 2022. godine prilikom ugovaranja usluge tekućeg računa za 9,72 odsto (3.025 naspram 2.757), štednje – oročene ili po viđenju – za 8,51 procenat (3.187 naspram 2.937), gotovinskog kredita za 0,22 odsto (17.023 naspram 16.986), dok su ostale usluge bile za 40,82 odsto zastupljenije (3.905 naspram 2.773). Usluga dozvoljenog prekoračenja računa ugovarana je u manjoj meri – za 19,33 odsto (7.018 naspram 8.700)”, objašnjvaju iz Narodne banke Srbije.

Izvor: Biznis.rs

Tags
Back to top button