Prihod 15 najuspešnijih gejming kompanija Srbije je u 2022. iznosio 150 miliona evra, što je oko 10 odsto više nego godinu ranije, objavljeno je u godišnjem izveštaju za 2022. koji je predstavila Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA).
Prema podacima Asocijacije, u Srbiji radi više od 140 gejming kompanija, studija i timova koji aktivno razvijaju video igre i zapošljavaju više od 2.500 ljudi, izjavila je izvršna menadžerka SGA Srbije Kristina Janković Obućina.
Kako je istakla, 30 odsto od svih zaposlenih su žene, kao i polovina svih vođa timova.
“U Srbiji je u toku prošle godine objavljena 51 igra, a 94 su trenutno u razvoju. Igre proizvedene Srbije su u toku prošle godine kupljene ili preuzete više od 100 miliona puta”, rekla je Obućina i dodala da više od polovina ispitanih planira da proširuje timove, pa bi u ovoj godini prema najavama trebalo da bude otvoreno 330 novih radnih mesta.
Prema njenim rečima, 46 odsto članova asocijacije zaposlilo je studente, odnosno diplomce nakon prakse, a 54 odsto kompanija omogućava praksu, od kojih su 44 odsto plaćene prakse.
Takođe, u Srbiji u ovoj industriji radi 126 stranaca, a svi zaposleni se u firmama zadržavaju dugo, dodaje Obućina. Prosek je pet godina i u tom smislu je Srbija u skladu sa trendovima u globalnoj industriji.
Programski direktor SGA Relja Bobić naglasio je da gejming industrija u Srbiji ima kontinuirani rast od 10 do 20 odsto godišnje po pitanju prihoda, broja zaposlenih, broja igara koje se produciraju u Srbiji.
“Glavni izazovi za domaće kompanija su previsoki porezi, ali i dvostruko oporezivanje sa SAD, pa su neke kompanije prinuđene da registruju svoje filijale u nekim evropskim zemljama”, naveo je Bobić i dodao da igre za mobilne telefone čine oko 45 odsto svih proizvedenih igara, a blizu tom procentu su i igre za PC, te da najveći deo prihoda dolazi sa tržišta SAD, Nemačke i Velike Britanije.
Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Mihailo Vesović podsetio je da gejming industrija u Srbiji zvanično postoji od 2017. godine, a da godišnja istraživanja pokazuju stalan rast od 10 odsto, što se očekuje i u 2023. godini.
PKS će ove godine podržati nastup domaćih gejming kompanija na međunarodnom sajmu u Kelnu, što je prema rečima Vesovića, jedan od načina da podrži promocija ove industrije na međunarodnom tržištu.
Cord