Bešić: Najmanje poverenje u banke
Kompanija „Ninamedia“ predstavila je rezultate istraživanja indeksa korporativne reputacije u deset sektora i to u sektoru bankarstva, osiguranja, naftne industrije, trgovinskih lanaca, kućne hemije, mesa i mesnih prerađevina, gazirane vode, negazirane vode, gaziranih sokova i negaziranih sokova.
Reč je o projektu, koji je realizovan u saradnji sa Savezom ekonomsita Srbije, a koji ima za cilj da pomogne kompanijama u procesu upravljanja ali i da prikaže stanje u kompanijama.
Istraživanje je rađeno na na osnovu devet parametara, a statistika je pokazala da je prosečna vrednost Incore-a u Srbiji najmanja u sektoru bankasrstva, a najveća kada je reč o mesu i mesnim prerađevina.
Konsultant u kompaniji „Ninamedia“ Miloš Bešić predstavljajući izveštaj na 30. Jubilarnom Kopaonik biznis forumu, kazao je da postoje značajne razlike izmedju sektora, ali da ga rezultati istraživanja nijesu iznenadili.
„Ljudi nemaju poverenje u banke i imaju najveći stepen animoziteta prema njima. Kada pitate ljude koliko imaju poverenja u banke oni će vam reći mnogo manje nego u odnosu na, recimo, omiljenog proizvođača mesnih preradjevina“, kazao je Bešić.
Evidentne su razlike kada je reč o prosečnoj vrednosti Incore-a unutar sektora što, kako kaže Bešić, takođe nije iznenađenje.
„U zavisnosti od sektora različite su i razlike između kompanija. U sektoru banaka je ta razlika ogromna. Imamo situaciju da jedna banka koja je uverena da je lider na tržištu Srbije, sada na osnovu ovih analiza vidimo da nije već da se nalazi na trećem ili četvrtom mestu“, kazao je Bešić.
Ovaj projekat je, kaže Bešić, značajan iz razloga što kompanije imaju mogučnost da provere na kojoj su poziciju u svom sektoru ali i u odnosu na lidera na tržištu.
Istraživanje je rađeno na osnovu dve hiljade ispitanika i to u dva vremenska intervala.