Najveći potencijal za investitore u turističke nekretnine u Srbiji vidimo u hotelskoj industriji, a posebno u hotelima lociranim u većim gradovima kao što su Beograd, Niš, Novi Sad i Kragujevac, rekao je za Biznis.rs Zoran Danilović, Associate Director – Investment & Hotels u kompaniji CBRE SEE, ali i skrenuo pažnju na to da su u fokusu investitora i hoteli kojima je akcenat na dodatnom sadržaju, a koji su dobro povezani sa većim gradovima, dok su real estate investitori prepoznali i potencijale konferencijskog turizma.
CBRE South Eastern Europe (CBRE SEE), jedna od vodećih regionalnih konsultantskih kompanija za komercijalne nepokretnosti, otvorila je novu liniju poslovanja posvećenu kapitalnim investicijama u sektoru turističkih nekretnina, što nam je bio povod da sa njima proverimo kakvi su potencijali srpskog turističkog sektora kada je reč o investitorima u turističke nekretnine.
„Kada govorimo o turizmu, prvenstveno u smislu novootvorenog sektora u okviru naše kompanije, fokus je na investicijama u hotelsku industriju, kao i nekoliko alternativnih vidova smeštajnih kapaciteta. Što se tiče potencijala hotelskog sektora u Srbiji, prvenstveno vidimo snažan oporavak u većim gradovima kroz dalje povećanje ključnih hotelskih parametara, kao što su zauzetost soba i prosečna cena sobe“, rekao je Danilović za naš portal.
Takav trend , kako ističe, diktira prestanak ograničenja putovanja iz perioda pandemije, pa su se „vratili“ ne samo turisti, već i poslovni ljudi, a Beograd je postao poslovni “hub” u Jugoistočnoj Evropi.
Sa druge strane ukazuje na to da se, značajnim otvaranjima novih ili širenjem postojećih kancelarija internacionalnih kompanija u Beogradu, ali i ostalim većim gradovima kao što su Novi Sad i Niš, povećava i tražnja za hotelskim smeštajem, dok rast cene zakupa stanova utiče i na rast cene privatnog smeštaja (AirBnB), a što dalje utiče na uvećanje tražnje za hotelskim kapacitetima.
„Konferencijski turizam je još jedan bitan segment za celu zemlju, a prvenstveno za Beograd kao regionalni poslovni hub, gde povezanost sa gradovima u regionu avio prevozom takođe igra ključnu ulogu. Imajući u vidu prethodno pomenuti prestanak ograničenja putovanja i novi ulazak kompanija na naše tržište, vidimo dobru perspektivu konferencijskog turizma, koji je već prepoznat od strane najvećih real estate investitora u zemlji„, naglasio je Danilović.
U CBRE SEE vide i nastavak povećane tražnje za smeštajnim kapacitetima u najposećenijim turističkim mestima u Srbiji.
„Gosti preferiraju hotele sa dodatnim sadržajima, što potvrđuju rastuća zauzetost i cena soba, što dalje ohrabruje investitore da ulažu u ovaj segment hotela“, poručuje Danilović.
Kada je reč o lokacijama, najveći potencijal vide u hotelima u većim gradovima kao što su Beograd, Niš, Novi Sad i Kragujevac.
„Međutim, u fokusu su i hoteli kojima je akcenat na dodatnom sadržaju, a da su infrastrukturno dobro povezani sa većim gradovima, gde dostupnost auto-puta igra veliku ulogu. Trenutno su najprivlačnije turističke destinacije van većih gradova Kopaonik, Zlatibor, Vrnjačka Banja, Fruška gora, Divčibare i Tara„, naveo je naš sagovornik.
Naglašava da je za dalji razvoj turističkih kapaciteta ključno pitanje infrastrukture, jer je neophodno da gosti što jednostavnije dođu do destinacije, ali i da je vrlo značajna i ponuda koju mogu pružiti gostima.
„Razvojem jedne destinacije u smislu različitih aktivnosti neophodno je obezbediti popunjavanje hotelskih kapaciteta i van sezone, a to je prilika na kojoj zajedničkim snagama moraju da rade operateri, lokalne samouprave i ostali organi koji u svojoj nadležnosti imaju razvoj turizma. Na ovaj način smanjio bi se uticaj sezonalnosti, povećala bi se zauzetost kapaciteta, a samim tim i prosečna cena, što ohrabruje investitore na dalja ulaganja“, zaključio je Zoran Danilović.