Vreme u kome su direktori bili fini i saosećajni prema svojim zaposlenima tokom pandemije koronavirusa izgleda da je gotovo.
Vreme je neizvesno, recesija na vratima, a šefovi najvećih kompanija posle strpljivog odgovaranja na pitanja zaposlenih i umirujućih tonova, sada su direktori “promenili ploču”.
Kako piše Wall Street Journal, izvršni direktori upozoravaju na teža vremena, apeluju na povratak u kancelarije ali i govore zaposlenima da preispitaju potrošnju na putovanja, poslovne obroke ili čak korporativne poklone kao što su majice i šoljice za kafu.
Istraživanje koje je u junu objavio Conference Board, firma za poslovna istraživanja, pokazala je da većina izvršnih direktora misli da recesija dolazi ili je već tu, a kada se lideri plaše pada, njihov način govora i radnje se menjaju.
Raditi više sa manje resursa
List navodi i nekoliko primera promene tog tona u prethodnih meseca dana.
Džefri Braun, izvršni direktor onlajn banke i kompanije za finansijske usluge Ally Financial Inc, rekao je investitorima u julu da je kompanija “istinski angažovana na obezbeđivanju prioriteta samo kada su esencijalni projekti i angažovanja u pitanju”.
Meri Bara, izvršna direktorka General Motors rekla je u razgovoru sa analitičarima prošle nedelje da je kompanija “modelirala nekoliko scenarija pada” i da će smanjiti zapošljavanje i potrošnju.
Mark Zakerberg, izvršni direktor Meta, rekao je krajem jula da kompanija mora da radi sa većim intenzitetom i da očekuje “da rade više sa manje resursa”. Glavni inženjer u istoj kompaniji Maher Saba rekao je menadžerima ovog leta da identifikuju i prijave loše performanse u kompaniji.
“Ako je direktna prijava obična ili loša, oni nisu ono što nam treba; oni propadaju ovoj kompaniji”, kazao je on.
Sundar Pičai, izvršni direktor kompanije Google, pitao je zaposlene tokom prošlonedeljnog sastanka u celoj kompaniji za ideje o tome kako da poboljšaju fokus i izrazio zabrinutost da produktivnost nije u skladu sa nivoom zaposlenosti u kompaniji.
Gas i kočnica
Wall Street Journal navodi i jedan bizaran primer kada je smanjenje troškova kompanije u pitanju. Kompanija Axon Enterprise, koja prodaje tejzer pištolje i kamere za telo policijskim upravama, u julu je pokrenula internu kampanju pod nazivom “troši kao da je tvoje”, zbog sve većih troškova službenih putovanja. Čak je pokrenut i haštag #likeitsyours.
Šta je razlog tome? Prema rečima Riča Bartona, izvršnog direktora kompanije Zillov Group, neke organizacije “pokušavaju da iskoriste okruženje makro straha i na neki način uplaše ljude u kancelarijama”.
“Sjajno liderstvo predstavlja nešto što je konstanta. Nije baš efikasno pritiskati papučicu gasa i kočnice sve vreme”, zaključuje Barton.
Izvor: Bonitet