NFT prolazna moda ili postojani trend? – Bankar.rs
SLIDERSVE VESTI

NFT prolazna moda ili postojani trend?

Autor: Klipng

Šta je tačno NFT i kako možemo da ga iskoristimo za komunikaciju?

NFT je skraćenica od non-fungible token i predstavlja jedinstveni kod koji ne može da se kopira ili deli. Često je povezan sa nekom digitalnom kreativom – slikom, tonom, video-zapisom ili sl. Ova digitalna imovina ima svoju cenu i njome se može trgovati, s obzirom na to da počiva na blokčejn tehnologiji, odnosno svojim delom liči na eterijum, jednu od kriptovaluta, na čijoj tehnologiji je i zasnovana, i čuva se u digitalnom novčaniku, kao što se čuvaju i kriptovalute. Sa druge strane, autori kreativnog rešenja ne moraju da se brinu za svoja prava. Recimo, kada slika koju je neko kupio promeni vlasnika, autor će dobiti svoj zagarantovani procenat, koji je ranije dogovoren, i on se automatski prebacuje njemu na račun.

Kada su komunikacije u pitanju, deluje da su mogućnosti brojne. Ono što se izdvaja kao najveći benefit korišćenja ovog trenda jeste da brzo dižete svest o svom brendu. Osim toga, korisnicima pravite jedinstveno iskustvo, kroz koje će na jedan potpuno drugačiji način doživeti vaš brend. Takođe, interakcija sa vašim proizvodom je velika i, samim tim, veliko je i angažovanje kupaca. Ono što piarovcima posebno može da bude bitno jeste aspekt društveno odgovornog poslovanja. Kroz prodaju NFT-ova moguće je prikupiti značajna sredstva namenjena nekoj marginalizovanoj društvenoj grupi ili se priključiti nekoj, recimo, ekološkoj akciji.

NFT tehnologija je već podstakla brendove da kreiraju svoje prve digitalne kolekcionarske predmete. Globalno veliki brendovi – kao što su McDonald’sPizza HutPringles i Luj Viton – bili su među prvima koji su kreirali kampanje oko NFT-a. U toj grupi našao se i poznati proizvođač sportske opreme Ander Armor, koji je povodom rekorda u broju datih trojki koji je oborio košarkaš Stef Kari izdao kolekciju od 2974 NFT-a, čija je vrednost bila 333 dolara po komadu. Svi su prodati i sada vrede između dve hiljade i 70 hiljada dolara pojedinačno. Ono što je dodatak jeste što su vlasnici imali priliku da doprinesu razvoju dečje košarke, jer je prihod od prodaje namenjen u dobrotvorne svrhe organizacijama koje podržavaju bavljenje sportom dece koja dolaze iz siromašnih porodica. Naravno, sve ovo se događalo u metaverzumu, koji je već postao epicentar dešavanja vezanih za ovu novu digitalnu tehnologiju. U stopu su ih pratili Nike i Adidas svojim kolekcijama.

Koliki je potencijal ove priče, govori izjava jednog od direktora Amazona, koji ne isključuje mogućnost da će se na njihovoj platformi uskoro trgovati NFT-ovima. Zasad ne razmišljaju o kriptovalutama kao opciji za plaćanje, ali je i ne isključuju. Prema medijskim izveštajima, trgovanje NFT-ovima je prošle godine dostiglo 17,6 milijardi dolara, što je povećanje od 21 hiljade odsto u odnosu na 2020. godinu.

Nekoliko domaćih brendova je najavilo da će napraviti i lansirati svoje kolekcije. Videćemo kakva će da bude reakcija publike i da li će prodaja da bude kao što je na globalnom nivou.

Kada je izveštavanje domaćih medija u pitanju, agencija Kliping je pratila kako je to izgledalo u prethodnih godinu dana. Veće interesovanje kreće u martu 2021. godine, kada je bila organizovana aukcija u čuvenoj njujorškoj kući Kristi, kada je poznati internet mim Nyan Cat prodat za 300 etera. U trenutku kupovine to je iznosilo oko 600 hiljada dolara, a danas je to duplo više. Najveći broj objava imamo u februaru 2022. godine – preko 300 u jednom danu, što samo govori da je NFT postao zanimljiva tema. Kada govorimo o tipu medija, prednjače portali, dok tradicionalni mediji slabije prate ovaj trend.

Verovatno smo prošli tačku kada kažemo da je NFT samo prolazna moda. Sa druge strane, ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo ni da je budućnost. Ovim smo samo načeli ovu kompleksnu temu. Svakako, ako vam je ona zanimljiva, nastavite sa kopanjem informacija koje mogu da vam koriste kako biste, možda, lansirali neke nove NFT kolekcije i kako biste svoje brendove pozicionirali kao inovativne

Izvor: BIZLife

Tags
Back to top button