Tamna strana giganta inovacija: Raditi ili ne raditi za Netflix i TikTok? – Bankar.rs
SLIDERSVE VESTI

Tamna strana giganta inovacija: Raditi ili ne raditi za Netflix i TikTok?

Život u softverskoj eri kakva je danas, podrazumeva i inovacije koje ne spavaju i jedna drugu smenjuju brže nego ikada do sada. A softvere i inovacije, baš kao i svaki drugi posao, čine ljudi – ljudi kao potrošači i ljudi kao tvorci.

Piter Kohan, iskusan predavač i strateg, ekspert za startape sa međunardonim iskustvom, autor 16 knjiga, nedavno je objavio tekst sa željom da prenese utiske o radnoj atmosferi u kompanijama gigantima sveta inovacija. Očekivano, akcenat je na Netflix-u, Tesli i TikTok-u koji poslednjih godina vladaju na svim skalama koje mere rast korisnika.

Jednu stvar koji ne delim sa svojim studentima je mračna strana inovacija“, napisao je Piter Kohan, predavač Stanforda, Kolumbije, bečkog Tehnološkog Fakulteta, Univerziteta u Tel Avivu, Barseloni, Singaporu. Mračna strana na koju misli je zapravo biti zaposlen u inovativnim kompanijama.

Raditi u Netflix-u ili TikToku je izuzetno zahtevno. Zanimljiva su istraživanja koja je sproveo Glassdoor – što pohvalnije i pozitivnije govore o ovakvim kompanijama, zaposleni će ih pre napustiti. Zašto? Druga istraživanja pokazuju da se razlozi kriju u brzom tempu rada, radnim satima koji često nemaju ni kraja ni broja, lošeg balansa između poslovnog i privatnog. Zaposleni često ’pregore’, ali koliko mogu istraju, jer je rad u Netflix-u ili TikTok-u stvar prestiža. Ne samo zbog robne marke, već i zbog veština koje u ovakvim kolektivima stiču i koje ih čine vrednim za duge poslodavce.

Koncept odricanja od života radi rada u timu iz snova svakako je karakteristika najinovativnijih tehnoloških kompanija“, zaključuje Kohan

Netflix – sportski tim

Za stratega Kohana Netflix je ’pravi inovator’.

Kada sam poredio 37 tehnoloških kompanija koje su na berzi, Netflix-ov prosečni godišnji rast prihoda od 27,5 odsto i rast cena akcija od 35,5 odsto, ovog giganta postavlja daleko iznad proseka.

Ali, poslovna kultura Netflix-a se može uporediti sa sportskim timom vrhunskih rezultata. Pošto sam video prezentaciju šefa ljudskih resursa Peti Mekord i direktora Rida Hejstingsa o poslovnooj kulturi Netflix-a, razumeo sam kompanijsku ideju da treba da se rastanu sa svima osim sa najefikasnijim ljudima“ napisao je Kohan.

Za Vanity Fair pomenuta Peti Mekord izjavila je i poručila svim budućim zaposlenim u Netflix-u – „Ako vam je važno da imate stabilno zaposlenje i ako vam je važno da kompanija u kojoj radite visoko vrednuje konstatnnost i stabilnost, onda ovo nije kuća za vas“.

Wall Street Journal je, recimo, pre par godina naveo nekoliko izjava visokog menadžmenta Netflix kompanije:

  • Biti deo Netflix-a je isto kao da ste deo olimpijskog tima
  • „Biti izbačen iz Netflix tima je veoma razočaravajuće, ali nije sramota“
  • „Kada nas napuštaju, naši zaposleni dobijaju zavidnu otpremninu i brzo ih preuzme neka druga kompanija.

TikTok cena

TikTok nesumnjivo raste u svakom smislu. Proizvod i vlasništvo ByteDance pekinške kompanije preti da će 2022. utrostručiti prihod (12 milijardi dolara). Od kada je pušten u etar, TikTok je oborio sve rekorde preuzimanja jedne aplikacije.

Piter Kohan za TikTok kaže:

Čini mi se da je i TikTok radna kultura primer tamne strane inovacija. Dokaz su izjave zaposlenih koji ističu:

  • „Anksioznost, tajnovitost, nemilosrdni pritisak“
  • „Manjak sna, rad vikendima, obavezni sastanci“
  • „85 sati rada sedmično i česta putovanja na drugu stranu sveta“.

Melodi Ču je jedna od članica TikTok tima, nekadašnju senior produkt menadžer. Prošlog novembra je napustila kompaniju. Za Wall Street Journal ispričala je svoje iskustvo zaposlenog u ByteDance:

Raditi za TikTok je veoma stresno. Izgubila sam mnogo kilograma, borila sam se sa snom, propustila sam mnogo zajedničkih večeri sa porodicom zbog kasnih poslovnih sastanaka. Ali, mnogo sam naučila. Pre svega, nisam ni znala gde su mi granice, nisam ni znala da mogu toliko da izdržim. Naučila sam mnogo o strategiji i multikulturalnim finesama o kojima nisam ni sanjala.

U istom intervjuu visoki menadžment TikTok-a potvrdio je da su im potrebni ljudi koji su sposobni da podrže neumorno rastuću zajednicu kakav je TikTok.

Piter Kohan je u zaključku teksta poručio i preporučio – ako želite da radite za inovativnu kompaniju, spremite se da platite odgovarajuću cenu.

Izvor: Bonitet.com

Tags
Back to top button