Majkrosoft je danas saopštio da će kupiti proizvođača video igara Activision Bllizard, poznat po video igrama kakve su “Call of Duty” i “World of Warcraft”, za 68,7 milijardi dolara u kešu, što je najveća takva transakcija u tom sektoru ikada, i da na taj način podignu prodaju Xbox-a kako bi postala treća najveća kompanija u sektoru prihoda.
Mikrosoftova ponuda od 95 dolara po akciji je viša nego što se akcijama Activisiona trgovalo u petak pre zatvranja berze, 89.55 dolara.
“Gejming je najdinamičnija i najzabavnija kategorija u industriji zabave na svim platformama, i igra ključnu ulogu u razvoju platformi za metaverzum”, izjavio je u saopštenju izvršni direktor Majkrosofta Satja Nadela.
U proteklih nekoliko godina, Majkrosoft je izvršio niz velikih akvizicija u gejmingu, kupivši tvorcec “Minecrafta” Možang Studio i Zenimax za nekoliko milijardi dolara.
Biblioteka igara iza koje stoji Activision, kao što su “Call of Duty” i “Overwatch” mogu pomoći Xbox platformi da se izbori sa glavnim konkurentom Playstationom koji već dugi niz godina proizvodi igre ekskluzivno za svoju platformu i tako ima prednost na tržištu.
Čitavu kompaniju Activision prati sijaset kontroverzi. Akcije “Kendi Kraš” su ove godine pale za 37 odsto nakon što je u javnost iznet niz navoda o seksualnom i drugim zlostavljanjima unutar te kompanije. Activision se i dalje bavi tim pitanjima, samo u ponedeljak je nekolicina zaposlenih dobilo otkaz, a disciplinovano još 40 od jula.