Beskontaktno plaćanje karticama, satovima i digitalnim novčanicima poraslo je usled potrebe za više komfora i snažnijom zaštitom zdravlja tokom pandemije Covid-19. Oko 85 odsto kupaca očekuje mogućnost digitalnog plaćanja prilikom kupovine, prema globalnoj Visa anketi, te se sve veći broj firmi trudi da to i omogući. Međutim, 9 od 10 malih preduzeća na tržištima u razvoju širom sveta ne prihvata plaćanje karticama zbog čega je u riziku od propuštenih prodaja, a procena je da se čak 17 biliona dolara i dalje troši u gotovini i čekovima.
Iako kupci sve manje koriste gotovinu i žele beskontaktno iskustvo na kasi, za mnoga mala i mikro preduzeća POS uređaji mogu biti skupi. Polovina ispitanika (50 odsto) iz tog sektora u Srbiji istakla je da ima samo tradicionalni POS terminal za plaćanje karticama, koji iziskuje unošenje PIN koda, prema novom istraživanju kompanije Visa „Klikom do digitalne trgovine“. Kako bi zadržali konkurentnost u digitalnoj ekonomiji, preduzećima je potreban efikasan i isplativ alat, koji omogućava bezbedne, sigurne i brze beskontaktne transakcije.
Rešenje zasnovano na tehnologiji Tap to Phone, koju je Visa nedavno lansirala u Srbiji, odgovara zahtevima i preduzeća, i potrošača. Ono omogućava malim trgovcima da ponude plaćanje karticama u svojim radnjama, dok istovremeno štiti potrošače od kontakta sa gotovinom ili platnim terminalom. Zahvaljujući inovaciji Visa Tap to Phone, čak i najmanja preduzeća mogu da počnu da prihvataju digitalna plaćanja upotrebom jednostavne aplikacije, koja transformiše Android pametne telefone sa NFC podrškom u mobilne terminale, a za razilku od tradicionalnih POS terminala, ovo rešenje isključuje potrebu kupovine dodatnog hardvera.
Tap to Phone tehnologija će pomoći prodavcima da brzo pristupe digitalnoj ekonomiji, spreče izgubljenu prodaju i poboljšaju priliv novca prihvatanjem beskontaktnih plaćanja bilo gde i bilo kada. Osim toga, usvajanjem digitalnih metoda plaćanja, očekuje se da mala i srednja preduzeća smanje poslovne troškove, ostvare značajnu uštedu vremena, a klijentima obezbede bolje iskustvo kupovine.
Generalno, predvodnici tranzicije ka bezgotovinskoj ekonomiji su često sami potrošači ali i lideri u oblasti inovacija, poput kompanije Visa, koji firmama pružaju nove alate i podsticaje za dalji razvoj poslovanja i unapređenje konkuretnosti. Sada možemo videti kako pametni telefon, uređaj koji svaki trgovac nosi u svom džepu, postaje platni terminal za mala preduzeća. U regionu centralne i istočne Evrope, Bliskog istoka i Afrike (CEMEA) Tap to Phone tehnologija se već koristi na više od 35.000 terminala i kod više od 30 partnera sa kojima Visa sarađuje.