Vlastimir Vuković, predsednik IO Komercijalne banke: Evolucije će biti, ali ne preko noći – Bankar.rs
BANKEDOMAĆE BANKESLIDERSVE VESTI

Vlastimir Vuković, predsednik IO Komercijalne banke: Evolucije će biti, ali ne preko noći

Uporedo sa veoma složenim procesom spajanja sistema, poslovnih kultura i vrednosti Komercijalne i NLB Banke, ali i najboljih poslovnih praksi i rešenja za sve naše klijente, u prvoj polovini ove godine zabeležili smo napredak u svim ključnim segmentima poslovanja i ostavarili visoku adekvatnost kapitala. To znači da smo na pravom putu da ostvarimo zacrtane ciljeve i izgradimo stabilnu banku budućnosti, ističe u intervju za “Blic” Vlastimir Vuković, predsednik Izvršnog odbora Komercijalne banke, članice NLB Grupe.

Kada je NLB Grupa preuzela Komercijalnu banku poslali ste poruku da klijenti treba da očekuju kvalitetniju uslugu. Gde ste danas u odnosu na postavljene ciljeve?

Gotovo godinu dana nakog akvizicije, možemo da kažemo da smo unapredili kvalitet servisa i usluga, i uz snažnu podršku i regionalne kapacitete naše matične NLB Grupe, klijentima obezbedili nove pogodnosti. U okviru Paketa dobrodošlice, omogućili smo im da bez naknade podižu gotovinu sa 1.400 bankomata NLB Grupe širom regiona, dok smo za privredu kreirali jedinstvenu tarifu od pet evra. Takođe, ukinuli smo troškove održavanja računa za nove klijente, kao i provizije za keš i stambene kredite.

Uporedo sa tim, razvili smo i omogućili potpuno besplatno korišćenje novih digitalnih usluga i servisa – Online keš kredita i KombankPay aplikacije za plaćanja mobilnim telefonom. Najvažnije, sve što smo do sada uradili, samo je najava za sve ono što tek dolazi – za najbolje evropske bankarske prakse koje ćemo doneti u Srbiju.

Kada govorimo o ciljevima, da li će se nakon akvizicije NLB Grupa fokusirati na prvu poziciju na srpskom tržištu i do kog perioda planira realizaciju?

Cilj NLB Grupe je da u narednih pet godina bude vodeća bankarska institucija u Srbiji sa sedištem i fokusom u domaćoj regiji, u Jugoistočnoj Europi. Iako ambiciozan, ovaj plan je dostižan, jer naša matična grupa i zaposleni imaju znanje, ekspertizu i neophodne kapacitete da otključaju veliki potencijal Komercijalne banke. Adekvatna ponuda usluga za privredu, poljoprivredu i građane po povoljnim uslovima i uz efikasnu distribuciju, formula je koja se pokazala kao proverena u svim zemljama u kojima posluje naša grupa.

Uveren sam da će biti jednako efikasna i u Srbiji, gde nastavljamo da poslujemo kao univerzalna banka, koja će klijentima nuditi specijalizovana rešenja, ali na savremen način i kroz digitalne kanale. U Sloveniji je već sada moguće potpisati svaki dokument putem mobilnog telefona, dobiti ili produžiti kreditnu karticu, dobiti keš kredit, i upravo to je standard koji planiramo i u Srbiji.

Koliko na ostvarenje tog cilja uticaj ima ukrupnjavanje bankarskog tržišta kom svedočimo? Da li ono za vas znači manju ili veću konkurenciju?

Kao što veliki broj banaka ne podrazumeva jaku, tako ni manji broj banaka na tržištu ne znači slabu konkurenciju, naprotiv. Trenutno jedan od efekata konsolidacije je povlačenje globalnog u korist regionalnog kapitala i jačanje prisustva grupacija koje, poput naše matične NLB Grupe, potiču iz regiona, u kom igraju sistemsku ulogu. Takvi igrači imaju kapacitet, ali i interes da ulažu u tržište – u nove kanale i velike razvojne projekte. Komercijalna banka je već sada jednako fokusirana na građane i privredu – od multinacionalnih kompanija, preko lokalnih i regionalnih projekata, pa sve do malih i srednjih preduzeća i poljoprivrede- gde zajedno sa NLB Bankom Beograd držimo čak 30 odsto tržišta.

Međutim, za NLB Grupu konsolidacija sektora u Srbiji je prilika i za pružanjem dodatnih usluga, poput lizinga, osiguranja, upravljanja fondovima, faktoringa. Zbog toga je jasno da ćemo se u narednom periodu snažno širiti, ali ne samo u svom osnovnom bankarskom poslovanju, već i u domenu pružanja najkvalitetnijih finansijskih proizvoda.

Imajući u vidu globalno okretanje banaka ka digitalizaciji, koje promene treba očekivati iz ugla broja ekspozitura i zaposlenih?

U narednom periodu planiramo da digitalizujemo većinu svojih usluga, i verujemo da ćemo već za nekoliko godina više od polovine keš kredita isplaćivati online, stambene kredite ugovarati digitalnim kanalima, a platne kartice iz novčanika gotovo potpuno „preseliti“ u mobilne telefone klijenata.

To znači da će se način pružanja bankarskih usluga promeniti, ali ne i da će ekspoziture nestati, naprotiv. One će se transformisati u mesta koje klijenti posećuju onda kada žele savete i usluge po složenim finansijskim pitanjima, poput dugoročnih ulaganja, kredita ili investiranja. Sa druge strane, kako potreba za fizičkim mestima poslovanja bude opadala, rašće potreba klijenata za podrškom u korišćenju digitalnih servisa i Kontakt centrom koji je aktivan 24/7. Dakle, digitalizacija ne znači revoluciju, već evoluciju – transformaciju klasičnih kanala prodaje, a samim tim i ulogu zaposlenih u radu sa klijentima, koja se neće dogoditi preko noći.

U poslednje vreme svedočimo redovima ispred banaka? Zbog čega do njih dolazi i da li digitalizacija može da pomogne u njihovom regulisanju?

Za nas kao banku zdravlje zaposlenih, njihovih porodica i klijenata je apsolutni prioritet. Zbog toga smo, imajući u vidu trenutnu epidemiološku situaciju, ograničili broj klijenata koji mogu istovremeno da borave u ekspozituri. Svesni smo da ovakva situacija dovodi do stvaranja redova, ali iako ne možemo da odustanemo od mera, možemo i ulažemo dodatne napore da što veći broj klijenata preusmerimo na digitale kanale. Već sada, omogućili smo im da sve osnove transakcije, uključujući i realizaciju keš kredita obave putem digitalnih kanala, i obezbedili im adekvatnu podršku naših kolega.

Međutim, kako je jedina mera našeg uspeha zadovoljstvo svakog pojedinačnog klijenata, uporedo sa digitalizacijom, radimo na tome da se bolje organizujemo i unapredimo iskustvo svih onih koji i dalje žele fizički da posećuju naše ekspoziture.

Kao jedna od vodećih finansijskih grupacija sa sedam banaka na tržišta Jugoistočne Evrope, NLB Grupa je u protekloj godini dokazala da na tržištu Srbije želi da nastupa kao sistemski igrač koji teži da unapredi uslove i živote rada za zaposlene, klijente i sve građane zajedničkog regiona.

Zbog toga se ove godine, kao nova članica, Komercijalna banka pridružila NLB Banci Beograd i kroz inicijative Okvir podrške i Organic, podržala organske uzgajivače, ali i male lokalne biznise na putu oporavka od ekonomskih posledica pandemije. U prvoj integracionoj godini naše dve banke su pokrenule i akcijuPrava prilika da živiš po svom, sa željom da mladi ljudi nastave da grade živote u regionu koji je naš dom, i da njihovu odluku da reše stambeno pitanje, nagradimo sa poklonom za useljenje od 30.000 dinara.

Izvor: Blic

Tags
Back to top button