Podaci iz više izvora svedoče o povratku potrošačkih aktivnosti u evrozoni na nivo pre pandemije. Evropljani izlaze iz domova kako bi kupovali, putovali, posećivali restorane i bioskope isto onako kako su to činili pre pandemije, što je znak vraćanja poverenja potrošača u celoj evropskoj monetarnoj uniji.
Podaci o ekonomskim aktivnostima u septembru ukazuju na to da se evropski potrošači osećaju ohrabreni visokim stopama vakcinacije protiv Covid-19, uprkos nizu zabrinjavajućih ekonomskih vesti, uključujući poskupljenja energenata, poremećaje u lancima snabdevanja i ekonomsko usporavanje u Kini, prenosi FT.
Prema podacima o mobilnosti koje obrađuju Google i Apple, do izvesnog oporavka došlo je zato što su škole ponovo otvorene, a zaposleni se vraćaju u kancelarije. To se ogleda u većoj upotrebi aerodroma i domaćeg javnog prevoza u evrozoni.
Povećan broj kupovina, poseta restoranima i bioskopima takođe „sugeriše da su potrošači sada sigurniji“, ocenili su analitičari rejting agencije S&P. Prema podacima blagajne Mojo, prihodi od bioskopa vratili su se na nivo pre pandemije. Kreatori politike sve više prate nestandardne ekonomske mere, poput pokazatelja mobilnosti, radi blagovremenog, ali manje sveobuhvatnog prikaza ekonomske aktivnosti od zvaničnih podataka.
Prema prošlonedeljnim podacima IHS Markit ekonomski rast u evrozoni usporen je u septembru, jer su uska grla u lancima snabdevanja, visoke cene i širenje delta varijante Covid-19 naštetili proizvodnji. Indeks menadžera nabavki (PMI) kojim se meri korporativno poverenje, opao je sa 59 bodova u avgustu na 56,1 u septembru. Broj veći od 50 ukazuje na rast, preneo je Economis Times.
IHS Markit je saopštio da je rast aktivnosti najsporiji od aprila kada su zatvaranja zbog pandemije i dalje imala veliki uticaj u Evropi, ali su ostala znatno iznad dugoročnog proseka pre pandemije. IHS Markit ocenjuje da stopa rasta ostaje solidna, ali sa izgledima da će dodatno oslabiti u narednim mesecima.
Izvor: Biznis.rs