Šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO… i šta ti ljudi tačno rade? – Bankar.rs
ANALIZESAVETI ZA POSAOSLIDERSVE VESTI

Šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO… i šta ti ljudi tačno rade?

U poslednje vreme sve češće viđaju se i čuju skraćenice koje predstavljaju određena radna mesta, odnosno pozicije. Možda ste čuli – „On je CEO“, trebalo vam je malo vremena da se setite da je taj neko izvršni direktor.
Kod nekih drugih skraćenica, kao što su CAO, CIO ili CTO možete samo da pitate – „Molim?” Portal „Biz lajf“ donosi odgovore na pitanja šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO i šta oni rade.

CEO – Chief executive officer

Izvršni direktor, odgovoran za nadgledanje aktivnosti cele kompanije, njemu svi podnose izveštaje.

Odgovornosti direktora:

  • Osmišljavanje kratkoročnih i dugoročnih strategija
  • Raspoređivanje zaduženja, delegiranje
  • Koordiniranje izvršenja zadataka
  • Praćenje kretanja na tržištu, razvoja tehnologije
  • Praćenje kretanja konkurentskih preduzeća iste ili srodne delatnosti
  • Praćenje razvoja sredstava za rad i drugih faktora koji mogu uticati na razvoj preduzeća
  • Kontrola rezultata rada

COO – Chief operations officer

Operativni direktor upravlja kompanijom na dnevnom nivou.

  • Dizajniranje i implementiranje poslovne strategije, planova i procedura
  • Postavavljanje sveobuhvatnih ciljeva za performanse i rast
  • Uspostavitljanje politike koja promovišu kulturu i viziju preduzeća
  • Nadgledanje dnevnog poslovanja kompanije i rada rukovodilaca (IT, marketing, prodaja, finansije itd.)
  • Vođenje zaposlenih da podstiču maksimalne performanse i posvećenost
  • Ocenjivanje performansi analiziranjem i tumačenjem podataka i metrika
  • Pisanje i podnošenje izvještaja Izvršnom direktoru u svim važnim pitanjima
  • Pomaganje izvršnom direktoru u poduhvatima prikupljanja sredstava
  • Učestvovanje u aktivnostima širenja (investicije, akvizicije, korporativni savezi itd.)
  • Upravljanje odnosa sa partnerima / dobavljačima

CFO – Chief financial officer

Finansijski direktor, zadužen za nadzor finansijskih aktivnosti, planiranje finansija i upravljanje rizicima, za tok novca i analizu podataka.

Odgovornosti finansijskog direktora:

  • Upravljanje računovodstvom, ljudskim resursima, odnosima sa investitorima, pravnim, poreskim i trezorskim odeljenjima
  • Sastavljanje periodičnih planova novčanih tokova
  • Sastavljanje izveštaja o izvršenim stavkama planova
  • Analiziranje izveštaja
  • Pregovaranje sa dužnicima o rešavanju dugovanja
  • Utvrđivanje pravila i kriterijuma u vezi sa odobravanjem kredita
  • Kontrola korišćenja kredita
  • Unapređenje poslovanja

CTO – Chief technology officer

Tehnički direktor ili šef tehničkog odseka, čiji je fokus na naučnim i tehničkim problemima.

  • Učestvovanje u ključnim odlukama kao član izvršnog menadžment tima
  • Održavanje bliskih odnosa sa svim članovima rukovodnog tima
  • Upravljanje računovodstvom, ljudskim resursima, odnosima sa investitorima, pravnim, poreskim i trezorskim odeljenjima
  • Nadgledanje finansijskog poslovanja podružnica i inostranih poslova
  • Nadgledanje sistema transakcija kompanije
  • Sprovođenje najbolje operativne prakse
  • Nadgledanje planova za beneficije za zaposlene, sa posebnim naglaskom na maksimiziranju potrošačkog paketa beneficija
  • Pregovaranje o kupovini

CIO – Chief information officer

Direktor informacionih tehnologija, odgovoran za IT i računarske sisteme neophodne za funkcionisanje preduzeća.

  • Pružanje saveta i pomoći višim rukovodiocima u vezi sa nabavkom i upravljanjem IT;
  • Razvijanje, održavanje i olakšavanje implementacije zdrave i integrisane IT strukture
  • Promovisanje efikasnog dizajna i rada svih većih IRM procesa za agenciju, uključujući unapređenje radnih procesa
  • Procenjivanje uslova za zaposlene u pogledu znanja i veština potrebnih za postizanje ciljeva učinka koji su uspostavljeni za IRM
  • Procenjivanje stepena do kojeg svi menadžeri u agenciji ispunjavaju te uslove
  • Razvijanje strategije i specifičnih planova za zapošljavanje i obuku
  • Izveštavanje šefu Odseka o napretku u poboljšanju IRM-a

Šta je IRM?
Upravljanje informacijama (IRM) je podsektor Odseka za upravljanja digitalnim pravima (DRM), tehnologije koje štite osetljive informacije od neovlašćenog pristupa.

CAO – Chief administrative officer

Direktor administracije – nadgleda finansijske, administrativne i marketinške poslove.

  • Obezbeđivanje ulaza u poslovno i strateško planiranje
  • Postavljanje ciljeva za odeljenja i pojedinačne menadžere
  • Saradnja sa kolegama radi implementiranja politike i razvili poboljšanja
  • Organizovanje i koordiniranje internih poslova
  • Nadgledanje raspodele sredstava i budžetiranje
  • Pružanje smernica zaposlenima i procenjivanje njihovog učinka
  • Rešavanje pitanja koja mogu nastati – blagovremeno
  • Preuzimanje odgovornosti za blagovremeno izveštavanje višeg rukovodstva ili regulatornih agencija

CRO – Chief risk officer

Direktor za rizike, zadužen za upravljanje rizicima i mogućnostima kompanije.

  • Održavanje registra rizika zasnovanog na važećim zakonima i propisima, šemama prevare i AML razmatranjima
  • Održavanje inventara unutrašnjih kontrola i mapiranja ključnih oblasti rizika
  • Praćenje napretka pomoću interne revizije, samotestiranja ili kontrole
  • Pomaganje u izvršenju usklađenosti poslovanja preduzeća, utvrđivanje prevare i procena rizika BSA identifikacijom ključnih rizika
  • Monitoring rizika: Pomaganje u razvoju i praćenju ključnih pokazatelja rizika (KRI) koji su mapirani na različite načine kako bi se utvrdilo povećanje rizika i proaktivno sprovodile mere za smanjenje rizika
  • Identifikovanje novih rizika koji predstavljaju nove regulative, prevare ili pranje novca
  • Analiza podataka: Koordinacija prikupljanja informacija o riziku iz izvornih sistema, odjeljenja i izvještavanja.
  • Analiza podataka i primena na različite ključne oblasti rizika kako biste ažurirali profil rizika
  • Upravljanje objavama, distribucijom i dostupnošću pravila i postupaka za usklađivanje i finansijski kriminal

CCO – Chief creative officer

Kreativni direktor u kreativnim ili dizajnerskim industrijama – zadužen je za upravljanje kreativnim timom.

  • Usmeravanje kreativnog proizvoda kompanije
  • Razvijanje strategije umetničkog dizajna koji definiše brend kompanije
  • Stvaranje jedinstvenog imidža kompanije i isporučivanje prepoznatljivog dizajna potrošačima
  • Stvaranje jasne slike brenda koja je osnovni i suštinski posao u celoj kompaniji
  • Oglašavanje nezaboravnog umetničkog dizajna, strukturiranje za ostvarivanje funkcionalnih ciljeva
  • Osiguravanje da se dizajn i funkcionalnost kombinuju harmonično tako da firma može predstaviti proizvod koji uspešno predstavlja njen kreativni brend

CMO – Chief marketing officer

Direktor marketinga i njegove odgovornosti:

  • Planiranje marketinških ciljeva
  • Sprovođenje marketinških planova i programa
  • Istraživanje, analiziranje i nadgledanje finansijskih, tehnoloških i demografskih faktora koji utiču na tržišne šanse
  • Planiranje i nadgledanje oglašavanja i promocija
  • Komunikacija sa spoljnim propagandnim agencijama, autorima i umetnicima
  • Davanje preporuka u vezi sa strategijom formiranja cena
  • Sprovođenje efektivne kontrole marketinških rezultata
  • Procena reakcije tržišta na propagandne programe i pakovanje i sastav proizvoda
  • Preporučivanje i predlaganje promena
  • Priprema i podnošenje izveštaja o marketinškim aktivnostima

KAM – Key account manager

Menadžer za ključne kupce, obavlja sve kontakte s ključnim kupcima, ugovara poslove i vrši prodaju, prati razvoj tržišta i na osnovu analiza utvrđuje ciljeve prodaje.

  • Upravljanje prodajom i održavanje odnos sa određenim kupcima
  • Menadžer računa održava postojeće odnose kompanije sa klijentom ili grupom klijenata, osiguravajući nastavak saradnje
  • Upravljanje odnosa sa klijentom naloga na koje su dodeljeni. Klijent će ostati sa jednim rukovodiocem računa tokom trajanja angažovanja kompanije
  • Menadžeri računa služe kao interfejs između servisa za kupce i prodajnog tima u kompaniji
  • Menadžer računa služi da razume zahteve kupaca, planira kako da ispuni ove zahteve i generiše prodaju za kompaniju kao rezultat

Project Manager, Project Leader

Menadžer projekta ili vođa projekta ima sledeće odgovornosti:

  • Sastavljanje plana izrade projekta
  • Raspoređivanje zaduženja
  • Koordinacija izvršenja zadataka
  • Kontrola rezultata rada i izvršavanja projekta
  • Ispravljanje nepravilnosti u toku izvršenja projekta
  • Planiranje budžeta projekta

PR (Manager)

Menadžer za odnose s javnošću (PR Manager, Public Relations Manager) ima odgovornosti:

  • Ostvarivanje saradnje sa svim sredstvima javnog informisanja
  • Istraživanje stavova i potreba određene ciljne grupe
  • Slanje rezultata istraživanja sredstvima javnog informisanja
  • Organizovanje javnih nastupa
  • Planiranje i naručivanje reklamnih spotova
  • Organizacija komunikacije sa okruženjem
  • Copywriter
  • Pisac reklamnih tekstova i slogana
  • Kreiranje bilborda, brošura, kataloga, tekstova za reklamni džingl, reklama u magazinima i novinama, prodajnih pisama i druge direktne pošte, skripte za televizijske ili radio reklame, društvene mreže i druge marketinške komunikacije

Oni su najčešće poznati kao pisci sadržaja veb-stranica ako se njihov rad pojavljuje uglavnom na internetu. Pisac sadržaja pomaže u pravljenju onlajn-reklama, veb-stranica, biltena e-pošte, blogova i postova društvenih medija

Merchandiser

Izlagač robe – zadužen za slaganje robe i kontrolu izloženosti robe u prodajnom objektu, što treba da doprinese većoj prodaji.

Tags
Back to top button