„Tradicija je out, a digitalizacija je in“, zaključak je istoimene opsežne studije međunarodne dostavne službe DHL Express, koja je na svetlo iznela i neke poprilično iznenađujuće trendove.
Studija predviđa snažan rast B2B e-trgovine u narednim godinama. Naime, ukoliko se aktuelni trendovi nastave, do 2025. godine 80 odsto svih business-to-business prodajnih interakcija odvijaće se digitalno.
Uticaj pandemije virusa Covid-19 na tempo digitalizacije i kupovno ponašanje tehnološki naprednih milenijalaca, koji su danas donositelji B2B odluka, glavni su pokretači globalnog rasta e-trgovine. Ono što se predviđa za budućnost B2B sektora, već je bilo vidljivo u značajnom porastu segmenta e-prodaje ka potrošačima tokom poslednjih godina, gde je DHL Express zabeležio visoke stope rasta, posebno u doba praznika i tradicionalnih šoping perioda.
Pomenuti izveštaj otkriva faktore koji podstiču rast globalnog B2B tržišta e-trgovine. Izuzev opštih trendova poput globalizacije i digitalizacije, nova generacija milenijalaca orijentisana na tehnologiju počinje da ostavlja svoj trag. Milenijalci čine čak 73 odsto donosioca odluka o kupovini u B2B segmentu, a njihova su očekivanja u B2C sektoru s razlogom velika prilikom sklapanja B2B transakcija, podstičući kompanije da ulažu u digitalna rešenja, poput prodajnih platformi.
Ukupni volumeni B2C e-trgovine unutar DHL Express mreže su bili uvećani za približno 40 odsto u 2020. godini.
Ovaj pozitivan razvoj poslovanja takođe se odrazio u finansijskim rezultatima kompanije za fiskalnu 2020. godinu: s ukupnim prihodom od 19,1 milijarde evra (+11,9 odsto na godišnjem nivou), DHL Express, kao deo DHL Group, je završio prošlu godinu s najboljim rezultatom u 50 godina poslovanja.
Izvor: Biznis.rs