Šest načina kako da testirate vašu biznis ideju – Bankar.rs
ANALIZEKOMPANIJESVE VESTI

Šest načina kako da testirate vašu biznis ideju

Prilikom osmišljavanja biznis ideje, mnogi poduzetnici suočavaju se sa dilemom i razmišljanjima koja se uglavnom svode na jedno pitanje – da li sam na dobrom putu?

Ipak, stariji i iskusniji preduzetnici savjetuju da, pre nego što započnete biznis, a nakon što osmislite ideju, obavezno pre upuštanja u bilo kakav projekat obavite testiranje.

Postoji nekoliko pedloga kako da testirate vašu biznis ideju pre nego što započnete realizaciju posla, prenosi portal Manager.

Napišitie biznis plan

Napravite biznis plan koji uključuje detalje o vašoj ciljnoj grupi, industrijskoj analizi i istraživanju, idejama kako da proširite poslovanje u budućnosti, i što bi na tržištu bila vaša prednost.

Kako prolazite kroz ovaj proces, vaša ideja bi mogla da se menja usled saznanja o sličnim kompanijama ili trendovima u oblasti kojom želite da se bavite. Ako niste sigurni odakle biste započeli, preuzmite besplatan obrazac biznis plana sa interneta i razmislite o tome kako ćete da popunite svaki odeljak.

Otkrivanje problema

Postavite sebi 2 pitanja: Koje probleme rešava ova poslovna ideja i da li je ljudima stalo da potroše novac kako bi isti rešili? Ova provera omogućava vam da steknete uvid o mogućnosti uspeha vašeg poslovnog poduhvata.

Istraživanje trendova

Dok gradite poslovnu ideju, ne zaboravite celokupnu industriju iz oblasti kojom želite da se bavite. Koja nova tehnologija se uvodi? Kako izgleda ponašanje kupaca u toj oblasti? Koje su to nove kompanije koje nastaju?

Čitajte literaturu i blogove koji se odnose na vašu oblast i u vek budite u toku sa najnovijim informacijama.

Konkurencija

Prilikom osmišljavanja ideje, morate biti svesni da najverovatnije već postoje ljudi koji na neki način rešavaju dati problem. Ipak vi morate da nađete način da se izdvojite iz mase, i da dokažete da možete da rešite problem koji niko drugi nije u uspeo da reši ili pak da to uradite na brži ili jeftiniji način. Kada ovo budete osmislili, realizacija vašeg biznis plana može da počne.

Kako biste ovo uspeli, napravite listu konkurentskih kompanija, pa zatim napravite još jednu listu na kojoj ćete zapisivati sve što je ta kompanija dobro radila, sve što nije dobro radila itd.

Postavljanje pitanja ciljnoj grupi

Dobijanje povratnih informacija, sugestija, pa čak i uzbuđenje potencijalne ciljne grupe je odličan način da steknete uvid u svoju poslovnu ideju.

Pronađite gde vaša potencijalna ciljna grupa vodi razgovore o ovome na mrežama i pridružite se se otvorenim diskusijama.

Testiranje

Ovaj korak zahteva da imate nešto da testirate na ljudima, bilo da je reč o uzorku nekog proizvoda ili o vebsajtu ili aplikaciji.

Pružite im način da daju povratne informacije u realnom vremenu. Ove informacije će vam pomoći da popravite sve nekostatke u procesu i pripremite svoju ideju kako bi u njoj uživao što veći broj potrošača.

Isprobajte ove korake pre nego što uložite novac u ideju kako se ne bi ispostavilo da je vaš poslovni poduhvat samo jedna od mnogih koja se ni po čemu ne razlikuje, ali ni “ne radi” onako kako ste vi očekivali.

Izvor: eKapija

Tags
Back to top button