EY istražuje promene navika potrošača nastale usled pandemije u našoj zemlji – Bankar.rs
ANALIZESLIDERSVE VESTI

EY istražuje promene navika potrošača nastale usled pandemije u našoj zemlji

Revizorsko – konsultantska kompanija EY, prvi put objavljuje lokalno istraživanje pod nazivom: „EY Indeks promene navika potrošača“.

Velike promene zahtevaju detaljne analize, usled čega je kompanija EY odlučila da ispita koliko su, na globalnom nivou, novonastale situacije uzrokovane pojavom COVID-19 virusa napravile i nove navike potrošačima u kako u svetu, tako i u Republici Srbiji.

Više od godinu dana nakon evidentiranih prvih slučaja zaraze COVID-19 virusom, jasno je da će nas osećaj izrazite nesigurnosti još neko vreme opsedati. Mnogi se i dalje jasno drže odluka kako od sada žele da žive, ali uz restriktivne mere i nove vidove izazova koji su postali svakodnevnica, većina potrošača se ipak samo trudi da uhvati korak sa novim ritmom života.

Studija „EY indeks promene navika potrošača“ u Srbiji realizovana je uz pomoć IPSOS agencije za ispitivanje javnog mnjenja na uzorku od 1.000 ispitanika širom naše zemlje, starosne dobi od 18 do 60 godina. Globalno sprovedeno istoimeno istraživanje (EY Future Consumer Index) bilo je smernica za lokalnu studiju koja je ukazala na to koji su novi trendovi u potrošnji i koliko se sentiment lokalnog potrošača razlikuje od potrošača iz drugih 20 zemalja sveta, prenosi B92.

„U proteklih godinu dana, kada smo se i u našoj zemlji suočili sa COVID-19 virusom, naučili smo kako je to poslovati i živeti van zone komfora. Prilagodili smo se novim trendovima, novim uslovima poslovanja, novim načinima komunikacije i obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Ceo svet se suočava sa sličnim izazovima i živimo novu realnost, a baš to bila je inicijalna kapisla da na globalnom nivou naša kompanija EY odluči da uradi sveobuhvatno istraživanje o tome koliko su ove tektonske promene napravile promene u vezi sa navikama potrošača.“ rekao je Ivan Rakić, Rukovodeći Partner kompanije EY za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu.

Među domaćim potrošačima, svi ispitanici se slažu da je za svaki tip proizvoda cena ključni faktor na osnovu kog donose odluku o kupovini i izboru. Za sve tipove proizvoda, procenat ispitanika koji se složio da je cena ključna iznosi od 62-83%. Na drugom mestu po važnosti nalazi se brend proizvoda, ili kada je pakovana i sveža hrana u pitanju percepcija koliko je proizvod zdrav odnosno dobar za njih. Ono što se uglavnom kotira tek na 4-5. mestu kada je u pitanju odabir proizvoda je dostupnost, ili kvalitet usluge, sa čim se slaže 30-44% ispitanika.

Ono što se pokazalo u okviru domašaja uticaja koji pandemija COVID-19 virusa ima je način na koji potrošači koriste tehnologiju, bankarske usluge ili način na koji kupuju/ pripremaju hranu (retrospektivno 60%, 57%, 53%). Čini se da su ispitanicima globalne EY studije najviše na svakodnevne navike uticale restriktivne mere usled kojih je 80% ukupnog broja ispitanika (14.447 ispitanika ukupno) reklo da sada više ne jede van kuće. S obzirom na to da navike potrošača na izgled menjaju na duge staze, kompanija EY iskoristila je priliku da u okviru ovog izdanja istraživanja upita potrošače i kako se osećaju u vezi nastupajućim periodom. Segmenti koji se nalaze u ovoj studiji, prema sentimentu potrošača, fokusiraju se na to kako se namere i očekivanja potrošača razlikuju u različitim kategorijama, kanalima i na tržištima i kako planiraju da promene potrošnju u nastupajućem periodu.

Tokom izrade lokalne studije, na globalnom nivou kompanija EY sprovela je još jedan u nizu upitnik na temu Indeksa promene navika potrošača u februaru 2021. godine koji je pokazao da se nivo optimizma smanjio, pa tako samo 27% globalnih ispitanika misli da će im se strah od virusa prestati da utiče na njihove živote nakon 1-2 godine. Novih 14.483 ispitanika novog globalnog talasa studije se u novom talasu studije u 47% izjasnilo da će se vakcinisati čim im ta opcija bude na raspolaganju, dok gotovo polovina brine za svoje finansije (45%), i zdravlje svojih članova porodice (43%).

Tags
Back to top button