Spremate se za putovanje, aranžman ste već uplatili i sve rezervisali – ali onda dan i li dva pred put otkrivate da ste zaraženi koronom. Iako bi mnogi u tom trenutku posmislili da su na velikom gubitku, to ne mora nužno biti tako. Turistički radnici tvrde da i hoteli i aviokompanije za ovakve situacije imaju dosta “sluha” te najčešće izlaze u susret putnicima, tako da se putovanja mahom mogu odložiti, ali ističu da veliku razliku pravi i to da li je putnik osiguran.
Ne postoji generalno pravilo postupanja u ovakvim okolnostima, tvrde turistički radnici, već je sve do toga kako će postupiti hotel koji je rezervisan, prevoznik i sama agencija.
Direktor Jute Aleksandar Seničić objašnjava da, kako će se stvari odvijati, zavisi i od toga koliko dana pre početka putovanja je putnik zaražen koronom.
“Najbolje je da kod uplate aranžmana putnik uplati i polisu osiguranja u slučaju otkaza (bolest, smrtni slučaj…) i u tom slučaju sa osiguravajućom kućom reguliše povraćaj novca”, kaže Seničić.
Ukoliko to putnik ne uradi, dodaje Seničić, u zavisnosti od trenutka otkaza zavise i penali koje agenciji naplaćuju partneri – prevoznici i hoteli. Što se kasnije otkaže putovanje, to su i troškovi veći, prenosi Srbijadanas.
Činjenica je da je korona uvela nova pravila u svet putovanja, ali situacija da se putnik zarazi pred sam početak puta nije nešto što i ranije nije postojalo. Preciznije, i pre pandemije korone putnicima su se dešavale razne okolnosti zbog kojih su morali da odustanu od puta. Sada se zbog cele situacije sa koronom, kako poznavaoci tvrde, još više svim putnicama “izlazi u susret”.
“Postupak agencije zavisi od hotela i prevoznika, ali praksa je pokazala da svi u ovakvim situacijama imaju dosta razumevanja, čak i više nego pre korone. Kad se neko zarazi koronom, ili uopšte razboli, ni pre situacije sa kovidom, u našoj agenciji nismo uzimali penale za tako nešto, a naročito ne sada. Dešava se recimo da neki hoteli hoće da vrate novac, neki će recimo da pristanu da pomere rezervaciju i za mesec dana unapred…”, priča za Miloš Belušević, iz jedne prestoničke turističke agencije.
Dešavalo se, kaže, dosta takvih situacija, ili da se razbole ili recimo da urade PCR test koji je neophodan za ulazak u određene države, a da bude pozitivan na koronu. Najčešće se tada pomeri putovanje unapred i učini praktično ustupak putniku.
“U našoj agenciji kada se tako nešto desi, mi hotel uglavnom otkažemo, a sa avio-kompanijom napravimo neki dogovor da možemo bez ikakvih troškova i naknada da pomerimo to putovanje za neki period unapred, kada klijentu bude odgovaralo”, dodaje sagovornik.
Belušević ističe da dosta toga zavisi od avio-kompanije jer se razlika pravi i u tome da li je u pitanju redovna linija ili čarter let, gde se klijent mahom ne zadužuje dodatno.