Menadžeri moraju prihvatiti činjenicu da je tržište prostor stalnih i neminovnih promena.
Ostavimo li po strani spoljašnje i netržišne uzroke promena (političke, demografske, sociološke, itd.), glavni proces promena događa se na tržištu i unutar firme. Stoga, motivacija ljudi za krizna vremena počinje još dok su vremena dobra, a uslovi poslovanja povoljni, piše Datalab.hr.
U tom periodu odnosi menadžera s ljudima moraju biti korektni, komunikacija pristojna i razumljiva, a procedure jasno definisane, jer kad kriza “zakuca na vrata” menadžer koji nema “u džepu” barem tri rešenja, već je izgubio dragoceno vreme za kvalitetan odgovor.
Konačno, moramo razumeti i samu bit krize. Ako je ona samo finansijska, tada je rešiva. U periodu kada imate novca odvojite ponešto za vremena kada tog novca neće biti i tu nema neke preterane mudrosti kada govorimo o rešenju. Finansijska kriza je rešiva, samo se potrudite da ne trošite više nego što imate.
No, kriza morala, etičnosti, nezainteresiranosti za nove ideje, neinventivnosti i loših međuljudskih odnosa teško je rešiva kriza. Ne postoji preduzeće, ma koliko veliko, koje može da izbegne stečaj ako su uzroci krize među nabrojanim razlozima.
Korišćenje talenata i veština jeste faktor koji ključni zaposleni visoko cene. Motivisan radnik želi da svoj doprinos i u područjima koja nisu obuhvaćena opisom konkretnog radnog mesta. Koliko ljudi može dati više od onog što trenutno daju? Mnogo, zato je potrebno dobro promisliti o njihovim veštinama, talentima i iskustvima.