Kineska kompanija Alibaba postavila je novi rekord u onlajn prodaji robe od 56 milijardi dolara tokom ovogodišnjeg šoping praznika, Dana samaca, ali je taj podvig u senku bacio pad akcija kompanije od osam odsto uzrokovan predloženim novim kineskim antimonopolskim propisima.
Dan samaca je tradicionalno 24-satni trgovinski događaj u Kini kada prodavci nude destine miliona proizvoda uz ogromne popuste na platformama za e-trgovinu kojima upravljaju Alibaba, JD.com i drugi igrači.
Kineski praznik kupovine beleži veći promet nego “Crni petak” i “Sajber ponedjeljak” u SAD zajedno, prenosi CNBC.
Ove godine su onlajn trgovci JD.com i Alibaba produžili šoping feštu, koja je počela 1. novembra i trajaće do ponoći 12. novembra, prenose Nezavisne novine.
Rekordan iznos narudžbi
Iz Alibabe je saopšteno da je bruto vrednost robe (GMV), cifra koja pokazuje ukupnu vrednost porudžbina preko Alibabinih platformi za e-kupovinu, premašila 372,3 milijarde juana (56,42 milijarde dolara). Taj iznos obuhvata ukupnu vrednost porudžbina otkako je događaj počeo 1. novembra.
Ova suma je znatno veća od 268,4 milijarde juana GMV-a, koliko je Alibaba zabeležila prošle godine tokom 24-satnog trgovanja na Dan samaca.
Kompanija JD.com, najveći rival Alibabe, objavila je da je obim transakcija na njenoj platformi iznosio 200 milijardi juana, takođe računajući sve porudžbije od 1. novembra.
Antimonopolske regulative
Ovogodišnji Dan samaca je organizovan uprkos globalnoj pandemiji korona virusa koja je poharala svetsku ekonomiju. Međutim u Kini, gde je virus uglavnom pod kontrolom, ekonomija je počela da se oporavlja, a tržišnim analitičarima je aktuelni kineski praznik kupovina posebno interesantan kao potencijalni pokazatelj snage domaćih potrošača.
Uprkos masivnom prometu koji su zabeležili Alibaba i JD.com, cene akcija obe kompanije su pale pod uticajem novih antimonopolske regulative koju je predložila kineska vlada.
Kineska Državna uprava za regulisanje tržišta objavila je juče nacrt pravila kojma se prvi put definiše šta predstavlja antikonkurentsko ponašanje. Dokument obuhvata niz oblasti, uključujući cene, načine plaćanja, korišćenje podataka za targetiranje potrošača i slično.