Tviter bi mogao da dobije novčanu kaznu od 250 miliona dolara zbog korišćenja brojeva i mejl adresa korisnika prilikom ciljanog oglašavanja na platformi.
Savezna komisija za trgovinu SAD (FTC) je krajem jula podnela tužbu protiv Tvitera u kojoj tvrdi da je kompanija koristila podatke korisnika za ciljano oglašavanje u periodu između 2013. i 2019. godine.
Iz Tvitera procenjuju da bi ih ova tužba mogla koštati između 150 i 250 miliona dolara, prenosi CNN biznis.
Popularna društvena platforma priznala je prošlog oktobra da je “nenamerno” ciljala oglase prema korisnicima putem kontakt-podataka koje su naveli u sigurnosne svrhe prilikom registracije. Inače, od korisnika Tvitera traži se da u sklopu provere identiteta daju platformi privatne informacije poput telefonskog broja.
FTC je ove nedelje potvrdio da istražuje Tviter. Podsetimo da je ova agencija prethodno postigla nagodbu s Fejsbukom u iznosu od pet milijardi dolara zbog pogrešnog upravljanja korisničkim podacima, što je najveća novčana kazna u istoriji FTC-a, prenosi Klix.
Tužba protiv Tvitera usledila je nekoliko dana nakon najnovijeg izveštaja o prihodima kompanije u kojem se navodi da je Tviter u drugom kvartalu 2020. godine ostvario zaradu od 683 miliona dolara.
Podsetimo da su prethodnih dana kompromitovani i Tviter računi visokih zvaničnika i biznismena kao što su Džo Bajden, Barak Obama, Bil Gejts i Džef Bezos.