Poslednjih godina sve se više ulaže u različite tehnologije koje unapređuju uslove života ljudima širom sveta. Takav plan ima i UNICEF.
Ova međunarodna organizacija raspisala je konkurs kojim se iz njihovog Inovacionog fonda dodeljuje čak 100.000 dolara investicije za rano finansiranje profitnim tehnološkim startap kompanijama koje imaju potencijal da doprinesu čovečanstvu.
Na ovaj konkurs mogu se prijaviti svi vlasnici startap kompanija koja se bavi mašinskim učenjem (ML), veštačkom inteligencijom (AI), blokčejn tehnologijama ili proširenom stvarnošću (VR/AR).
Vladimir Trkulja iz UNICEF-a je za B92.net rekao da je ova međunarodna organizacija izabrala baš ovaj sektor jer su to najnovije, odnosno, kako bi se to stručno nazvalo, “frontier” tehnologije.
Kako se navodi u konkursu, a i kako nam je sagovornik rekao, glavni cilj ovog konkursa jeste pre svega pomoć.
“Ideja je da se pomogne ljudima u nerazvijenim zemljama i zemljama u razvoju, gde ljudi često nemaju pristup savremenim tehnologijama, da se pomogne oblastima gde, na primer, deca nemaju pristup internetu, gde je i školovanje otežano i slično. Naravno, postoji razlika između nerazvijenih i zemalja u razvoju, nije ista situacija u Srbiji i, na primer, Somaliji”, objašnjava Trkulja.
Takođe, u konkursu se naglašava da su ciljevi i da se pomoću mašinskog učenja pomogne ljudima da nađu odgovarajuće poslove analizom tržišta rada, istraživanje novih tehnika za unapređenje veština 21. veka kod dece i mladih, kao i izgradnja mehanizama i platformi za stimulisanje, kako bi se podstakli tvorci sadržaja, istraživači, oni koji se bave razvojem, itd. širom sveta, da svoju zaradu naplaćuju uz pomoć blokčejn tehnologija.
Kada je u pitanju virtuelna realnost, ciljevi su da se pomoću ovih tehnologija osigura učenje zasnovano na igri, kako bi se deci pomoglo da bolje razumeju složene koncepte, teme i teorije, i povećala motivisanost za učenje, kao i to da se brzo kreiraju scenariji u vezi sa stvarnim svetom i prenele veštine neophodne u poslovnom svetu koji se menja munjevitom brzinom.
U konkursu je naglašeno i da je ovo investicija bez uzimanja vlasničkog dela u kompaniji.
Zašto je to tako i na koji način funkcioniše, objasnio je Vladimir Trkulja.
“UNICEF kao međunarodna organizacija ne može da na klasičan način investira i ima klasičan udeo u nekoj kompaniji. Ono što UNICEF kada investira traži zauzvrat jeste da kompanije rade na osnovu tehnologije otvorenog koda. To znači da taj proizvod treba da bude besplatan i dostupan za korišćenje svima na svetu koji to žele. Ovo, naravno, ne podrazumeva da radite besplatno”, priča Trkulja za B92.net.
Inače, skoro 4 milijarde ljudi (od kojih su 29% starosti od 18 do 24 godine) nije povezano na internet, pa samim tim nemaju pristup digitalnim proizvodima koji bi mogli da im dramatično unaprede život.
Povrh toga, digitalni jaz između polova takođe raste, a studije ukazuju da broj muškaraca na internetu prevazilazi broj žena gotovo duplo. Ukoliko se stvari ne promene, veliki deo ove grupacije mladih, koja je u munjevitom porastu, u opasnosti je od zaostajanja i isključivanja iz savremenog digitalnog sveta.