Kompanije Reno, Nisan i Micubiši isključile su danas mogućnost eventualnog spajanja i saopštile da će, umesto toga, tešnje sarađivati na razvoju vozila kako bi smanjile troškove i spasile svoj poljuljani savez.
Kompanije sada imaju za cilj da ostvare uštede putem sistematičnije podele svoje proizvodnju po takozvanom sistemu lider-sledbenik, pri čemu je jedna kompanija vodeća za određeni model vozila i teritoriju a druga je prati.
Reno poseduje udeo od 43 odsto u Nisanu, dok japanska firma ima 15 procenata vlasništva u francuskoj kompaniji, ali bez glasačkog prava. Nisanovi rukovodioci snažno su se protivili Gonovim naporima za potpuno spajanje.
Kompanije su iznele malo detalja o tome kakve efekte očekuju od nove strategije u kratkom roku, budući da se automobilska industrija bori sa oštrim padom zbog pandemije i pritiscima za razvoj vozila koja manje zagađuju. One su u zajedničkom saopštenju navele da imaju za cilj da proizvode gotovo polovinu vozila po novom modelu “vođa-sledbenik do 2025. godine i da se nadaju da će po toj šemi smanjiti ulaganja po modelu do 40 odsto.
Predviđaju takođe da će obim vozila koje proizvode opasti za 20 odsto do 2025. godine, ali nisu navele koliko će radnih mesta biti izgubljeno usled najavljenih promena načina rada.