Kineska digitalna valuta u fazi testiranja, u upotrebi za Olimpijadu 2022.
Kineski planovi za digitalnu valutu dobijaju na brzini, sa testovima koji se održavaju u četiri grada a pojavljuju se i izveštaji da će veliki svetski igrači poput Starbucks-a i McDonalds-a učestvovati u testiranju.
Kineska državna novinska agencija Xinhua kaže kako će se unutrašnji zatvoreni pilot testovi digitalnog juana testirati u Shenzhenu, Suzhouu, Xiongan New Districtu i Chengduu, piše Indikator.ba.
U najnovijoj fazi procesa učesnici će testirati mobilnu aplikaciju za čuvanje i razmenu digitalne valute radi poboljšanja njene funkcionalnosti.
Narodna banka Kine naglašava da je valuta još uvek u testnoj fazi, ali, u nagoveštaju o mogućem vremenskom okviru lansiranja, navode se zimske olimpijske igre 2022. koje će se održati u Pekingu.
U međuvremenu, lokalni mediji tvrde da su se banke, Ant Financial (firma iza koje stoje Alibaba), Tencent i grupa trgovaca, uključujući McDonalds, Starbucks i Subway, sastali kako bi razgovarali o testiranju valute.
Prošle godine, zamenik direktora PBoC-a Mu Changchun rekao je da će nova digitalna valuta biti prihvatljiva za korišćenje na velikim platnim platformama i mrežama e-trgovine kao što su WeChat, TenCent i AliPay.
Objašnjavajući razloge koji stoje iza plana, Mu je rekao: “To je zaštita našeg monetarnog suvereniteta i legalnog statusa valute.”