Najnoviji produkt australijske Vestpak banke, robot Vendi, sposoban je da prepozna i reaguje na emocije kupaca dok razgovaraju na ekranu putem web kamere.
Ako se nasmešite Vendi putem vaše web kamere, ona će se nasmešiti. Ako izgledate zbunjeno, možete je videti kako je saosećajna. I ako menjate položaj oko vašeg prenosnog računara, pratiće vas očima dok vas sluša i odgovara na vaša pitanja.
Za razliku od virtuelnog pomoćnika banke nazvanog Red, koji pomaže klijentima u osnovnim bankarskim zadacima, Vendi – čiji je početni zadatak da postane “digital job coach” za mlade Australijance – kombinuje četiri AI tehnologije pružajući sofisticiran, hiper-stvarni doživljaj.
Vendi-inu sposobnost “razmišljanja” pokreće AI mehanizam za razgovore IBM Watson, njeno znanje “slušanja” i “govora” omogućio je Google Cloud Services, a njen životni, perceptivni izgled kreirao je brzorastući start-up Soul Machines sa sedištem na Novom Zelandu.
Eni Šu, direktorica Vestpakove potrošačke banke, koja je upravljala šestomesečnim razvojem nove usluge, kaže: “Vendi nam omogućava da ubrzamo eksperimentisanje i duboko se igramo sa novim tehnologijama da bismo shvatili šta funkcioniše, a šta ne, a šta je ispravno za nas kao banku.”
Sa Vendi, koja će verovatno biti prvi ” digital job coach” u Australiji, nije reč samo o stvaranju drugog digitalnog čoveka, već o novom tehnološkom modelu koji omogućava brze i kontinuirane promene i ažuriranja.
Šu kaže da je cilj preduzeti male korake kako bi se videlo kako ljudi reagiraju i postepeno ih “trenirati” pre nego što se “promovišu” i druge uloge u finansijskom obrazovanju, poput pomaganja ljudima sa uštedama ili pripreme za njihov prvi inostrani odmor.
“Svaki aspekt onoga što Vendi vidi, ono što Vendi čuje, o čemu Vendi govori, mora biti osposobljeno i pravilno trenirano kako bi mogla učiti i rasti na pravi način. Ali tempo njenog rasta zaista je uzbudljiv”, kaže ona.
Indikator.ba