Nije tajna da na zadovoljstvo zaposlenih poslom, uz iznos plate i uslove rada, itekako utiče i odnos sa nadređenom osobom.
Slično razmišljaju i zaposleni najpoznatijeg svetskog internet pretraživača (iako je Gugl i mnogo više od toga) koji su odlučili da istraže koje to kvalitete poseduje “savršeni” menadžer, prenosi Manager.ba.
Evo do čega su došli:
1. Dobar je trener
Zaposlenima treba i cene menadžera koji je spreman da odvoji vreme za prenošenje svog znanja i koji zna kako da motiviše članove svog tima. Ne postoji zaposleni kojeg nije potrebno voditi i usmeravati, bilo da je reč o iskusnijem, već dokazanom radniku, bilo da se radi o pripravniku koji tek počinje svoj put u kompaniji. Najgora stvar koju kao menadžeri možemo učiniti jeste da našim zaposlenima ne dajemo fidbek i savete o poslu koji obavljaju.
2. Zaposlenima daje na važnosti i nije sitničav
Prekomerno opterećivanje sitnicama i konstantno nadgledanje rada naših zaposlenih, poput oblaka koji se nadvija nad njima i blokira pristup suncu, u pravilu rezultira nezadovoljstvom i frustracijom radnika. Uprkos tome što su naše namere možda i bile dobre, ovakvim odnosom zaposlenima šaljemo poruku da im zapravo ne verujemo. Pustite li, barem malo, uzde iz vaših ruku i pružite poverenje ljudima oko vas, mogli bi vas ugodno iznenaditi kvalitetom posla kojeg će, tako neopterećeni, moći da odrade.
3. Kreira inkluzivno okruženje, brine o uspehu i dobrobiti zaposlenih
Dobar menadžer nema problema sa stvaranjem poslovne okoline koja dozvoljava uzimanje rizika i pravljenje grešaka. Naime, jedan od ključnih razloga zbog kojeg naši zaposleni ne pokušavaju nove, kreativne stvari koje možda ne garantuju uspeh, ali potencijalno donose mnogo, krije se u činjenici da ne rade u okruženju koje dopušta greške. Iako smo svesni da ne može svaka ideja pasti na plodno tlo i da ponekad moramo doživeti neuspeh, u dobrom delu kompanija i dalje se na greške gleda prilično osuđujuće što doprinosi razvijanju straha od neuspeha.
4. Produktivan je i orijentisan na rezultate
Niko ne želi da radi za lenjog šefa. To je činjenica. Želimo biti deo tima koji ostvaruje poslovne uspehe, a njih je teško postići ako nas naš lider ne vodi primerom. Ako želite izvući maksimum iz vašeg tima, zasučite rukave i bacite s na posao!
5. Dobar je komunikator – sluša vas i deli važne informacije
Efikasno komuniciranje jedna je od osnovnih osobina kvalitetnog menadžera. Naprosto, kako bismo uz pomoć naših zaposlenih ostvarili određene ciljeve, najpre moramo precizno i jasno definisati šta tačno želimo da postignemo. Takođe, podednako važno mesto u procesu uspešne komunikacije zauzima i sposobnost slušanja osobe s kojom komuniciramo. Jednostavno, kada ih slušate, ljudi se osećaju posebno cenjenima – to je znak predanosti i poštovanja.
6. Podstiče napredovanje svojih zaposlenih i otvoren je za razgovor o našem učinku
Ako želimo da oslobodimo potencijal naših zaposlenih i omogućiti im lični i profesionalni razvoj od kojeg će konkretne koristi imati i sama kompanija, trebalo bi da jasno definišemo šta od njih očekujemo i pojasniti im kako to da ostvare. Kroz razgovor o učinku zaposlenih, pružanjem fidbeka o njihovom dosadašnjem radu i davanjem korisnih saveta o mogućim poboljšanjima, stvaramo okruženje u kojem je ugodno raditi, a sebe promovišemo u menadžera kakvog ljudi žele da imaju.
7. Ima jasnu viziju/strategiju za svoj tim
Ok, jasno ste vašim zaposlenima pojasnili šta se od njih očekuje i koji su njihovi individualni zadaci, međutim, prostora za napredak i razvijanje snažnije povezanosti s kompanijskim ciljevima još ima. Kako bi zaista razumeli i prihvatili našu korporacijsku kulturu, članove našeg tima moramo upoznati sa centralnom poslovnom vizijom kompanije. Pojasnite im kako se njihov rad uklapa u “veću sliku” i zašto je svaki pojedinac važan element u “mehanizmu”.
8. Ima sva potrebna tehnička znanja
Ova osobina posebno je važna za sve menadžere zaposlene u tehničkim zanimanjima (poput IT-a) gde je praktično znanje u najmanju ruku jednako važno kao i ono teoretsko. Jednostavno, ne smete dopustiti da posedujete manje informacija od ljudi kojima ste nadređeni. Naravno, od vas se ne očekuje da budete “sveznajuće” biće nesposobno da napravi grešku, već osoba koja autoritet gradi na bogatom znanju.
9. Ne boji se da donese odluku
Ranije smo zaključili da dobar menadžer ima sposobnost slušanja i razmatranja tuđih predloga i ideja, a Gugl dodaje da vrhunski menadžer na osnovu tih informacija uspeva da donese ispravnu odluku od koje će koristi imati i zaposleni i firma. Dodatne poene možete dobiti ako zaposlenima, pored same odluke, pojasnite i razloge zbog kojih ste tu odluku doneli.
(Manager.ba)