Majkl Mišel: Telenor uložio 210 miliona evra u ekonomiju Srbije
Direktor Telenora Srbije Majk Mišel kazao je da je ta kompanija u proteklih godinu i po dana, otkada posluje pod okriljem PPF-a, uložila 210 miliona evra u ekonomiju Srbije, najavivši i niz inovacija i u uslugama i u oblasti tehnologija.
“Telenor je ostao lider na tržištu mobilnih prihoda skoro 10 godina. Očekujemo da se ovaj trend nastavi u 2020. godini. Nastavljamo sa ulaganjem u srpsku privredu, pre svega u infrastrukturu i mrežne kapacitete”, rekao je on u intervjuu za agenciju Beta.
Prema njegovim rečima, Telenor je zabeležio rekordno visoke rezultate koji se odnose na merenja zadovoljstva korisnika kroz NPS metodu, gde korisnici ocenjuju da li bi preporučili Telenor kao omiljenog operatera, a razlika u odnosu na drugo plasiranog je značajno povećana.
Naglasio je i da “korisnici vide Telenor mrežu kao najbolju na tržištu, a naš brend kao najjači”.
“Kada je PPF došao u Srbiju, verovali smo da, s iskustvom i znanjem koje grupa nosi sa drugih tržišta, možemo dalje da razvijamo posao i utičemo da mobilno tržište raste. Srbija danas ima jake makroekonomske indikatore u pogledu rasta na tržištu, a kada je u pitanju poslovanje u 2019. godini možemo reći da smo poprilično zadovoljni, jer tržišta mobilne telefonije pokazalo rast upravo u skladu sa našim očekivanjima”, rekao je Mišel.
On je naveo da su inovacije, koje je Telenor uveo u pogledu usluga i tehnologija, uticale da zabeleži rast od pet odsto u segmentu postpejd korisnika u 2019. godini i izdvojio je nekoliko stvari koje po kojim se razlikuju na tržištu.
“Proširili smo portfolio dodataka za telefone, kao i pametnih satova i narukvica, tako da imamo najbogatiju ponudu svih uređaja na tržištu. Tu je i roming ponuda sa gotovo pola miliona aktivacija u 2019. godini, koja je premašila naša očekivanja i pokazala koliko je korisnici vrednuju”, rekao je on.
Kako je istakao, ono što izdvaja Telenor na tržištu je i jedinstvena kombinacija digitalnih servisa koji dolaze u tarifnim paketima i koje koristi više od polovine njegove baze.
“Uz Deezer (neograničena muzika), HBO GO (video), društvene mreže… ove godine pokrenuli smo Bookmate servis koji sadrži milione digitalnih knjiga. Tu je i Telenor aplikacija sa milion aktivnih korisnika, koja im omogućava da aktivno koriste svoj nalog, pretražuju usluge i komuniciraju sa nama”, objasnio je Mišel.
Telenor je prvi na tržište plasirao i novu 5G mrežu i time kreirao testno okruženje u Naučno tehnološkom parku Beograd, gde se ova mreža istražuje.
“Prvi smo lansirali 5G mrežu na tržište da bismo testo okruženje učinili dostupno svima, bilo da su to fakulteti, Vladini organi, startapovi ili naša korporacija. 5G tehnologija nudi beskonačne mogućnosti i cilj nam je da dođemo do što većeg broja use case-ova (načina primene) koji bi imale efikasan poslovni model, jer verujemo da će to uticati na dalje privredni razvoj zemlje”, kazao je Mišel.
On je ukazao i na veliki rast korišćenja mobilnog interneta, zbog čega su neophodni veći kapaciteti kako bi se obezbedila bolja pokrivenost i kvalitetna i konzistentna usluga.
“Telenor pokriva gotovo 100 odsto stanovništva 4G signalom koji omogućava superiorno iskustvo u korišćenju mobilnog interneta za sve grasjane u Srbiji, u svim delovima zemlje. Nastavljamo da investiramo oko 30 do 50 miliona evra godišnje upravo u razvoj infrastrukture koja može da podrži ovaj porast korišćenja mobilnog interneta”, kazao je Mišel.
Kako je naveo, “vođeni činjenicom da 40 odsto ukupnog internet saobraćaja prolazi kroz Telenor mrežu, uglavnom zbog pregleda video sadržaja, uveli smo i 4G+ tehnologiju, koja nudi tri puta veće brzine i kapacitet u odnosu na 4G i kojom pokrivamo 450 gradova u Srbiji, što je otprilike 60 odsto stanovništva”.
“Takođe pratimo šta korisnici kažu o našoj mreži, kao i šta govore o drugim mrežama. Kada pitamo korisnike u Srbiji šta misle, dobijemo odgovor da je Telenor mreža broj 1 kada je reč o kvalitetu usluge koju pružamo. Mogao bih da kažem da smo sada postigli istorijski maksimum kako korisnici vide Telenor u poređenju sa konkurencijom”, dodao je Mišel.
Podsetio je i da je Telenor mreža u 2019. godini dva puta primila prestižno priznanje “Najbolja mreža na testu” mobilnih mreža u Srbiji od strane P3 međunarodne kompanije. To je nezavisno merenje zasnovano na inovativnoj “crowdsoursing metodi”, koja pokazuje stvarno iskustvo korisnika, sprovedi se u 120 zemalja sveta i meri kroz milione i milione interakcija sa korisnicima.
“Ostajući u korak sa tehnologijom i prateći šta korisnici govore o nama, pokušavamo da pružimo najbolje moguće iskustvo našim korisnicima. Naša strategija je da tako i nastavimo”, istakao je Mišel.
Prema njegovim rečima, “investiranje u ljude jeste noseći stub našeg rastućeg poslovanja i Telenorova strategija u pogledu ljudi vrlo blisko je povezana sa strategijom rasta”.
“U potrazi smo za ljudima koji su strastveni u pogledu vrste poslovanja kojim se bavimo i onima koji žele da sarađuju sa stručnjacima koji ovde rade. Omogućili smo i programe stručnih godišnjih plaćenih praksi koji su jako popularni među studentima i onima koji su tek završili fakultet”, rekao je Mišel naglašavajući da je “prema istraživanjima 90 odsto zaposlenih ove kompanije ponosno što radi u njoj”.
Mišel je objasnio i da je dosadašnji dijalog sa ključnim partnerima Telenora, Vladom Srbije, ministarstvom i RATEL-om, bio veoma konstruktivan i da je dao mogućnost za predvidivo poslovanje.
“Iz ugla PPF-a i Telenora vidimo pozitivnu investicionu klima podržanu činjenicom da prema našim saznanjima BDP raste za oko tri do četiri odsto, što nam daje mogućnosti da razmatramo dalji razvoj poslovanja”, rekao je Mišel.
Kako se u javnosti dosta priča o 5G mreži Mišel misli da je izbor pravog trenutka ključ za njeno komercijalno uvođenje.
“Što se dijaloga tiče na temu komercijalnog uvođenja 5G-a, naš stav je da ne treba da žurimo, dok ekosistem ne bude u potpunosti spreman za njenu primenu. Komercijalna upotreba bi možda mogla da otpočne 2021. ili 2022. godine”, rekao je on.
Istakao je i da je kompanija Telenor uspešna i u oblasti društveno odgovornog poslovanja, a u prilog tome govore više od 250 realizovanih projekata.
“Ono što je novo je generalno sponzorstvo sa Atletskim savezom Srbije, jer smo prepoznali vrlo bliske vrednosti upravo sa ovim savezom, na čelu kog imamo Ivanu Španović kao ambasadora. Zahvaljujući tom partnerstvu, proizašle su brojne mogućnosti i za društveno odgovorne projekte kao što je ‘Brzinom do zvezda’ u kome je angažovano 120.000 dece širom Srbije i koji za cilj ima podsticanje sporskog načina života među omladinom”, kazao je Mišel.
Prema njegovim rečima, kroz Telenor fondaciju, uspostavljenu 2007. godine, takođe se na odgovoran način koristi tehnologija.
“Kroz Telenor fondaciju bavimo se temama kao što je smanjivanje nejednakosti, povezivanja društva obrazovanjem, kulturom, umetnošću, pa i socijalnom inkluzijom. Jedan od projekata na koji smo ponosni i partnerstvo koje smo ostvarili jeste saradnja sa UNICEF-om i projekat ‘Bezbedan internet za celu porodicu’, sa kojim smo dosegli do sto hiljada roditelja i 4.000 dece”, naveo je direktor Telenora Majkl Mišel.