Koje su glavne karakteristike najproduktivnijih radnika?

Veća produktivnost na radnom mestu ili privatnom planu je nešto čemu mnogi od nas teže.
Istraživanje koja je sprovela konsultantska kompanija za razvoj rukovođenja Zenger/Folkman bavilo se osobinama super-produktivnih ljudi. Za studiju, čiji rezultati su objavljeni u Harvard Business Review-u, koristio se uzorak od 7.000 osoba.
Kako se ispostavilo, sposobnost predviđanja i rešavanja problema bila je glavna karakteristika najproduktivnijih radnika.
To je „sposobnost da sagledamo situaciju i kažemo, OK, ovo zvuči kao super plan. Što se može isprečiti na putu? Što se sve može dogoditi da poremeti ovaj plan?“ Ako možete predvideti ove prepreke, onda ste u dobroj ste poziciji, zaključio je CEO kompanije Joe Folkman.
Problem je u tome što većina ljudi retko pristupa zadatku tako da uključi promišljanje što bi sve moglo poći po zlu.
U Harvard Business Review-u, Zenger i Folkman su naveli istraživanje psihološkinje Gabrielle Oettingen o „mentalnom kontrastu“ ili zamišljanju prepreka koje stoje između vas i vašeg cilja, i planu za njihovo rešavanje.
Oettingen je osmislila efektan termin – WOOP, što je skraćenica za pojmove želja (wish), rezultat (outcome), prepreka (obstacle) i plan (plan). Kada se suočavate s nekim zadatkom, trebate razmišljati o svom krajnjem cilju, najboljem mogućem ishodu, osobnim preprekama koje vam stoje na putu i planu za nadvladavanje tih prepreka.
Ono što je važno, WOOP model se može primeniti na sve situacije – bilo da želite izgubiti na težini ili uspešno okončati projekat – i provereno donosi rezultate.
Izvor: Poslovnipuls