Rasprave, članci i izveštaji o mogućnostima veštačke inteligencije u industriji finansijskih usluga i dalje se šire usred značajnog zaleta oko tehnologije, i to s dobrim razlogom: Ukupna potencijalna ušteda banaka od aplikacija sa veštačkom inteligencijom procenjena je na 447 milijardi dolara do 2023. godine.
Većina banaka (80%) je visoko svesna potencijalnih koristi koje pruža VI, prema istraživanju stručnjaka za finansijske usluge u OpenText-u. U stvari, mnoge banke planiraju da primene rešenja omogućena putem VI: 75% ispitanika u bankama sa imovinom preko 100 milijardi dolara kaže da trenutno sprovode strategije VI, u poređenju sa 46% u bankama sa imovinom manjom od 100 milijardi, prema izveštaju laboratorija za dokaze UBS-a u koji je Business Insider Intelligence imao uvid.
Određeni slučajevi upotrebe veštačke inteligencije već su postali poznati u poslovanju banaka, pri čemu su chatboti i sprečavanje prevara protiv plaćanja najzrelije.
Banke mogu da koriste VI da transformišu korisničko iskustvo omogućavajući interakciju s klijentima bez ikakvih trenja – ali veštačka inteligencija u bankarskim aplikacijama nije ograničena samo na bankarske usluge. Kancelarije investicionog bankarstva i sve ostale finansijske usluge po tom pitanju takođe bi mogle imati koristi od VI.
Tri glavna kanala na kojima banke mogu da koriste veštačku inteligenciju radi uštede na troškovima su čatboti, borba protiv prevara i preuzimanje finansijskih rizika.