Banke moraju implementirati tehnologije kako bi poboljšale korisnička iskustva – Bankar.rs
BANKEFinTechINOVACIJESVE VESTI

Banke moraju implementirati tehnologije kako bi poboljšale korisnička iskustva

Banke moraju prihvatiti poslovne modele tehnoloških kompanija kako bi zadržale svoju poziciju, poručuju vodeći ljudi finansijskog sektora sa konferencije “East Tech West” koja se u organizaciji CNBC-ja održava u kineskom gradu Gvanžuu.

“Uveren sam da su mnoge banke, možda ne baš sve, u dobroj poziciji da izgrade potpuno nove proizvode“, rekao je u David Rafalovski, šef tehnološkog sektora Sberbanka, ruske banke u državnom vlasništvu, tokom panela održanog na konferenciji, prenosi portal tockanai.hr

Rafalovski je izrazio frustraciju izdvajanjem fintecha odnosno finansijskih tehnologija u posebnu kategoriju koja predstavlja pretnju bankama. “Mi smo fintech”, tvrdi Rafalovski te dodaje da vodeće kreditne institucije ni malo ne zaostaju sa tehnološkim rešenjima u odnosu na fintech startapove.

Gomila novih igrača izašla je na tržište sa željom da se nadmeće sa etabliranim bankama. U Evropi su bankarske aplikacije koje nude Monzo, Revolut i N26 privukle milione korisnika zahvaljujući jednostavnim korišćenjem i nepostojanjem naknada.

Dodatni pritisak na banke stvaraju tehnološki divovi poput Epla, Fejsbuka i sada Gugla koji ulaze u područje finansijskih usluga. Epl je početkom godine u partnerstvu sa Goldman Saksom lansirao kreditnu karticu, Fejsbuk je objavio inicijativu o pokretanju kriptovalute “Libra”, a Gugl će iduće godine u partnerstvu sa Sitigrupom i Federalnom kreditnom unijom Stanford ponuditi transakcione račune.

Za Standard Chartered ključno je osigurati da interni informatički tim funkcioniše “poput fintecha”, rekao je Mihael Goric, voditelj informatičkog sektora banke. “Svaka banka, bez izuzetka, mora svladati tehnologiju kako bi poboljšala korisničko iskustvo.”

“Moramo biti brzi”, kaže Goric te dodaje da put od ideje do usluge mora biti što kraći: “Govorimo o nedeljama, ne o godinama”. Takođe, rekao je da je Standard Chartered uložio u niz fintech kompanija kao partner kako bi osigurao primenu njihovih tehnologija u banci. „Ali, ako to nije dovoljno, osnovali smo i vlastite fintech kompanije.”

Henri Ma glavni informatički direktor WeBanke, internet banke koju podržava kineski tehnološki gigant Tencent. Podsetio je na koristi koje tehnološke inovacije donose u području finansijskih usluga, pogotovo kada je reč o ljudima koji imaju ograničen pristup bankarskim uslugama ili ga uopšte nemaju.

“Tehnologija zapravo pruža ‘zlatnu priliku’ da obuhvatimo tržište koje je do sada bilo netaknuto”, tumači Ma. Svetska banka navodi da je 1,7 milijardi odraslih osoba “bez banke”, što znači da nemaju račun u finansijskoj instituciji.

Rafalovski iz Sberbanke smatra da će banke koje prežive tranziciju dugoročno delovati više poput Fejsbuka ili Gugla, te da će nuditi dobre proizvode. “Njihovi proizvodi moraju se razvijati. Banke moraju evoluirati i funkcionisati kao što to čine tehnološke kompanije.”

Sa tim se složio i Henri Ma iz WeBanke. “Banke bi se trebale ponašati poput tehnoloških kompanija”, rekao je, dodajući da je njegova banka koja nema poslovnica mnogo uložila u zapošljavanje inženjera i naučnika specijalizovanih za analizu podataka. “Banke bi trebale puno više ulagati u temeljnu tehnologiju kako bi ponovno postale konkurentne.”

Tags
Back to top button