Dojče banka: Zatvaranje poslovnica stvara začarani krug
Istraživanje Dojče Banke sugeriše da što je više poslovnica koje banke zatvaraju, oštrije pada osnova na preostalim prodajnim mestima, jer se potrošači okreću online uslugama frustrirani vremenom koje provode putujući do lokacija tradicionalnih banaka.
Unutar Nemačke broj filijala banaka naglo se smanjio sa oko 40.000 u 2007. na oko 28.000 u 2018. godini.
Dojče Bank je analizira skup vlastitih podataka o udelu klijenata koji posećuju njihovu lokalnu filijalu radi sastanka najmanje jednom godišnje kako bi pretražili značajne regionalne razlike u ponašanju klijenata.
Banka je otkrila da blizina najbliže poslovnice banke može objasniti zašto Nemci ređe posećuju filijale u udaljenim, manje naseljenim područjima. Na Istoku kupci u proseku trebaju preći 13 km do sledeće poslovnice banke u poređenju sa devet km na Zapadu. Kao rezultat toga, samo 25% klijenata na Istoku je ikada zakoračilo u banku, u poređenju sa 40% na Zapadu.
Zanimljivo je da u najvećim gradovima poput Berlina, Hamburga, Minhena ili Frankfurta, gde ne postoji takva distanca, klijenti posećuju podružnice ređe, vjerojatno zbog mlađe, a samim tim i tehnološkije populacije.
“Iako veća udaljenost prigušuje posete poslovnicama banaka, to verovatno povećava upotrebu internetskih alternativa u Nemačkoj”, zaključuje se u istraživanju. “To takođe otvara mogućnost začaranog kruga zatvaranja poslovnica što uzrokuje manje poseta, a što opet dovodi do zatvaranja sve više filijala”.
Izvor: Indikator.ba