Potrošači prihvataju “FinTech” bolje nego što se očekivalo
Stopa usvajanja FinTecha porasla je u proseku za 64 odsto ove godine, prema globalnom indeksu prihvatanja EY-a 2019, temeljenom na online anketi više od 27.000 digitalno aktivnih potrošača na 27 tržišta, uključujući istraživanje 1000 malih i srednjih preduzeća (MSP) koja koriste FinTech usluge u Kini, SAD-u, Velikoj Britaniji, Južnoj Africi i Meksiku.
Tržišta u nastajanju su vodeća sa Kinom i Indijom na čelu sa 87 odsto. Potom slede Rusija i Južna Afrika koje beleže 82-postotno usvajanje. Među razvijenim tržištima, Holandija (73 odsto), Velika Britanija (71 odsto) i Irska (71 odsto) prednjače u usvajanju, što delimično odražava razvoj otvorenog bankarstva u Evropi.
“FinTech industrija je ojačala i izrasla. Stopa usvajanja raste brže nego što se očekivalo. Jedan od razloga snažnog rasta je činjenica da su tradicionalne kompanije za finansijske usluge ušle u boj u velikoj meri”, rekao je Gary Hwa, predsednik EY-a za globalne finansijske usluge i EY Asia-Pacific Financial Services Leader.
Globalno gledano, u proseku 89 odsto potrošača je svesno postojanja platformi za plaćanje mobilnih telefona u trgovini, a 82 odsto je svesno peer-to-peer sistema plaćanja i nebankarskih prenosa novca.
Dostupnost ovih FinTech usluga još je više naglašena u Indiji i Kini sa 99,5 odsto potrošača koji su svesni transfera novca i usluga mobilnog plaćanja.