Britanska digitalna banka “Monzo” planira da se pojavi na američkom tržištu
Brzo rastuća britanska digitalna banka, Monzo, najavila je danas svoje predstojeće lansiranje u Sjedinjenim Američkim Državama, izjavio je Rojtersu izvor upoznat sa tom temom.
Od svog osnivanja 2015. godine, Monzo je potpisao više od 2 miliona klijenata u Britaniji.
Monzo je jedna od niza takozvanih neobanki koje su pokrenute u Britaniji poslednjih godina, pridruživši se svetskom trendu digitalne banke koje izbegavaju tradicionalne mreže ogranaka.
Nova banka je doživela brzi uspeh u osvajanju kupaca iz šest velikih banaka kao što su Lloids i RBS koje dominiraju tržištem, iako mnogi kupci tek treba da prebace svoje čekove na Monzo.
Nagrada ako Monzo uspije u sektoru finansijskih usluga u SAD-u od 7 triliona dolara, potencijalno je ogroman, ali bankarski stručnjaci kažu da će se suočiti sa veoma teškim zadatkom.
“Za fintech kompanije u Velikoj Britaniji koje žele izleteti iz svog “gnezda”, jedan veliki kontrast će biti složenost zakona na federalnom i državnom nivou, u poređenju sa britanskim fintech-prijateljskim regulatornim okruženjem”, rekao je Richard Lumb, izvršni direktor za finansijske usluge u konsultantskoj firmi Accenture.