Neto dobit Alibabe u prva tri meseca 2019. godine 13,6 milijardi dolara
Kineski div u segmentu elektronske trgovine, Alibaba, objavio je da mu je neto dobit u prva tri ovogodišnja meseca više nego utrostručena, poduprta snažnim skokom prihoda u internetskoj maloprodaji ali i u delu informatičkih usluga.
U razdoblju od januara do marta, kompanija je poslovala sa neto dobiti od 25,8 milijardi juana (13,6 milijardi dolara), pokazuje izvještaj objavljen u sredu.
Prihodi su porasli 51 odsto, na 93,5 milijardi juana.
Prihodi u delu internetske trgovine koja čini većinu Alibabinih poslovanja uvećani su 54 odsto. U manjem ali propulzivnom delu informatičkih usluga u oblaku porasli su 76 odsto.
„Naša tehnologija za usluge u oblaku i za obradu podataka i ogroman zamah nove maloprodaje omogućili su nam kontinuirano oblikovanje poslovanja kompanija u Kini i na drugim tržištima u nastajanju, što će doprineti našem dugoročnom rastu”, rekao je glavni izvršni direktor Daniel Zhang.
Alibaba u poslednje vreme puno ulaže u ono što nazivaju „novom maloprodajom” a podrazumeva optimizaciju prodaje i usluga u fizičkim trgovinama na temelju podataka prikupljenih na Internetu.
U istraživanju globalne marketinške i komunikacijske kompanije WPP i istraživačke i konsultantske kompanije Kantar osvojili poziciju najvrednijeg maloprodajnog brenda izvan SAD-a.
Alibabin brend je prošle godine prema tom izvještaju vredio 131,2 milijarde dolara, 48 odsto više nego u godini ranije.
Time su na ljestvici zauzeli bolju poziciju od McDonald’sa, Home Depota, Nikea i Luisa Vuittona i jedini su azijski brend među 10 najvišeplasiranih.
Izvor: poslovni.hr