“Epl” je ove nedelje zvanično potvrdio da je prihod kompanije pao za 5 odsto u prvom kvartalu 2019. godine, dodavši pritom da je u istom periodu prodaja ajfona, najprodavanijeg uređaja, pala za čak 17 odsto. To je prvi pad prihoda i zarade te kompanije od 2002. godine.
Ajfon je godinama uspešno prkosio zakonima tržišta. Kupci su željno satima čekali u redu ispred prodavnica, samo da među prvima kupe svoj primerak telefona, a proizvođač je zato neprestano dizao cenu proizvoda. No, investitori su početkom godine upozorili da će trgovinski sukob SAD i Kine ‘uzeti svoj danak’ i narušiti poslovanje tehnološkog diva.
Očekivano, prva na udaru bila je prodaja ajfona u Kini, koja je u prvom je kvartalu 2019. pala za 30 odsto. Prema trenutno dostupnim podacima, Kinezi su u tom periodu kupili samo 6,5 miliona ajfona, što je najgori pad prodaje u poslednje dve godine.
Skromno pojeftinjenje ajfon uređaja u Kini, kojim je uprava Epla pokušala da amortizuje troškove carina, nije bilo dovoljno da se suprotstave tržišnoj konkurenciji novih, kineskih, proizvođača poput “Huaveja” i “Xiaomija”. Izvršni direktor “Epla” Tim Kuk veruje da je ‘najgore prošlo’, da potražnja ajfona u Kini stabilno raste, a da državnici vode uspešniji dijalog po pitanju trgovine, prenosi SEEbiz.
No, većina investitora ne očekuje poboljšanje situacije do nove generacije pametnih telefona, one koja će se bazirati na brzoj 5G mreži, a koja se očekuje već 2020. godine. Do tada, investitori se udaljavaju od ajfona, a više cene ostale proizvode i usluge koje kompanija nudi. Usluge Apple Pay, Apple Care i Apple Music samo u ovom kvartalu ostvarili su prihod od 11,5 milijardi dolara, što je 16 odsto više nego godinu dana ranije, pa ne čudi da “Epl” planira dodatno investirati u taj segment.