Emil Tedeski: Budućnost Srbije i regiona je u EU – Bankar.rs
KOMPANIJESLIDERSVE VESTI

Emil Tedeski: Budućnost Srbije i regiona je u EU

Osnivač i vlasnik Atlantik grupe Emil Tedeski kaže da je budućnost zemalja bivše Jugoslavije u međusobnoj saradnji i povezivanju i poručuje da svi treba da teže da Srbija, ali i ostale države na Balkanu, što pre uđu u Evropsku uniju koja je, kako kaže, još uvek nudi najviše mogućnosti za prosperitet i razvoj.

Tedeski primećuje i da se mnogo razvijeniji regioni nego što je prostor bivše SFRJ, poput Skandinavije, Baltika ili Beneluksa, međusobno povezuju i istovremeno ukazuje i da koncept EU počiva na jedinstvenom tržištu i slobodnom protoku ljudi, roba, usluga i kapitala.

“Svi moramo težimo da Srbija, a i druge zemlje regije, što pre uđu u EU koja je, uprkos svim manama, još uvek najbolji prostor koji može da omogući prosperitet”, rekao je za Tanjug Tedeski koji je juče održao predavanje na Ekonomskom fakultetu u Beogradu.

Kako je rekao, prostor bivše Jugoslavije doživljava kao jedinstvenu regiju koja deli zajedničku istoriju i kulturu i čiji se narodi,smatra Tedeski, dobro razumeju bez obzira na sukobe iz prošlosti.

Upravo zato , ističe Tedeski, brendovi kao što su “Kokta”, “Grand”, “Smoki”, “Štark”, “Cedevita”, “Argeta”, koji posluju u okviru Atlantik grupe, su odavno nadmašili nacionalni karakter.

“Slovenci će danas reći da je Cedevita njihov brend, iako potiče iz Hrvatske, za Smoki u celoj bivšoj Jugoslaviji kažu “to je naš brend”, a isto važi i za Koktu i Argetu… Velika je vrednost kada nema zastave iznad brenda, već ga potrošači u celom regionu doživljavaju kao svoj”, naglašava Tedeski.

Smatra da upravo taj “osećaj pripadnosti”, bar kada je reč o Atlantik grupi, bitno olakšava poslovanje te kompanije.

“Kad se, recimo, pojave novi proizvodi iz Grčke, Bugarske, Turske ili Mađarske, ne mogu jednostavno da se probiju na tržištu ove regije, jer nemaju zajedničko nasledstvo i istoriju kao naši brendovi”, navodi vlasnik Atlantik grupe koji je izrazio zadovoljstvo što je imao priliku da studentuma Ekonomskog fakulteta prvi put podeli svoja znanja i iskustva iz upravljanja kompanijom jednom od vodećih regionalnih kompanija.

“Mislim da je važno otvoreno razgovarati sa mladim ljudima i omogućiti im da, uz teorijska znanja, čuju iskustva iz prakse koja, lično nesebično delim”, kaže Tedeski koji je govorio i studentima na prestižnim međunarodnim univerzitetima Harvard, Stenford, London School of Economic i London School of Business, ali i na fakultetima u Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu, Splitu, Osijeku…

Studentima, kaže, uvek ukazuje na važnost međuljudskih odnosa, korporativne kulturue, uvažavanja drugog mišljenja i stvaranja kritičkog mišljenja u kontekstu promena tržšta, potreba i navika potrošača.

“Zadovoljan sam ako uberu i mali deo mog iskrenog pristupa jer danas, na žalost, nema ni vremena ni afiniteta da se sa mladima podele uspesi, zablude, postignuća i porazi. A mladi umeju da prepoznaju iskreni pristup nekog ko je relevantan i ko je napravio određeni rezultat”, naveo je Tedeski za Tanjug.

Tags
Back to top button