Ilić: Dobro realizovan posao oko aerodroma “Nikola Tesla” – Bankar.rs
KOMPANIJESVE VESTI

Ilić: Dobro realizovan posao oko aerodroma “Nikola Tesla”

Početak koncesije i preuzimanje upravljanja beogradskim aerodromom “Nikola Tesla” veoma je dobro organizovan i do kraja realizovan projekat, izjavio je danas pomoćnik ministarke građevinarstva zadužen za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić, uz podsećanje da će Srbija od ove koncesije imati profit od gotovo 1,5 milijardi evra.

“Ugovorom je predviđena investicija (koncesionara “Vansija”) od 732 miliona evra, a već je uplaćen 501 milion evra. Takođe, uz takozvanu godišnju koncesionu naknadu očekuje se dodatnih od 250 do 350 miliona evra. Kada se sve sabere, to je otprilike ukupno milijardu i 400 miliona evra “, rekao je Ilić za TV Prva.

Prema njegovim rečima, novi putnički terminal biće opremljen vrhunskim enterijerom, a kretanje putnika biće realizovano na poseban način, kako bi bilo što manje zadržavanja na ček pointima.

“U ovom trenutku na terminalu u Beogradu ne postoji razdvajanje putnika u dolasku i odlasku, mešaju se putnici koji dolaze i odlaze. Ta dva toka sigurno će se razdvojiti”, kaže Ilić i dodaje da će prvi zadatak “Vansija” biti izgradnja još jedne piste.

On je istakao da će putnički terminal biti modernizovan i da će nove pozicije učiniti aerodrom bezbednijim, efikasnijim.

Ilić je rekao je da su mnogi eksperti tvrdili da se niko neće javiti na tenderu i da se neće dobiti ništa, ali da je posao obavljen mnogo bolje nego što se očekivalo.

Srbija je, naveo je, prošla mnogo bolje nego zemlje regiona koje su dale svoje aerodrome na koncesiju ili čak prodaju. On je podsetio da “Vansi” upravlja sa 46 međunarodnih aerodroma, koji procesuiraju više od 150 miliona putnika godišnje.

Posebno je podsetio da Srbija nije prodala svoj aerodrom, već da ga je ustupila na upravljanje radi razvoja i unapređenja, a da će nakon 25 godina sve ono što bude izgrađeno ostati u vlasništvu Republike Srbije.

Ilić kaže i da je moguće da će biti novih zapošljavanja na beogradskom aerodromu, pogotovo onih koji se bave tehnologijom, a redukcije u daljoj budućnosti mogle bi da se očekuju samo u administraciji. Dodao je da će i manjim aerodromima biti posvećena pažnja i da će i oni biti podizani u narednom periodu.

Vansi erports planira da već do 2025. godine dostigne broj od 15 miliona putnika godišnje na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu, iako je zvaničan rok za realizaciju tog plana kraj koncesije od 25 godina, otkriva za Tanjug predsednik kompanije i generalni direktor Vansi koncesije Nikola Notbar.

“Mogu da vam kažem da možemo da idemo brže i mi ćemo to i uraditi. Potencijal je dobar i mislimo da ćemo postići broj od 15 miliona putnika i pre kraja koncesije, nemamo precizan datum, ali je cilj tima okupljenog na aerodromu Nikola Tesla da učini da se ostvari veći rast”, rekao je Notbar.

Napomenuo je da ne može da precizira datum, pošto bi to bilo pretenciozno, ali da je smatra da taj cilj može da bude postignut i pre 2025. godine.

Notbar ističe da će Vansi dati sve od sebe da se što više poveća saobraćaj na aerodromu, kao i da će uskoro početi i prvi radovi u okviru planiranih investicija u razvoj aerodromske infrastrukture.

Kaže da puno očekuje od koncesije aerodroma Nikola Tesla i dodaje, uz osmeh, da nosi isto ime – Nikola kao i aerodrom koji su uzeli pod koncesiju.

“Glavna stvar koncesije je zajednički interes, a to je kreiranje novih radnih mesta, rast privrede, a moj interes kao investitora je da što više prihoda dobijem to više činimo investiciju mogućom”.

Na pitanje koji će biti prvi projekat u okviru planirane dogradnje i rekonstrukcije beogradskog aerodrom, Notbar kaže da se Vansi erports obavezao da investirao 732 miliona evra i da realizacija tog investicionog plana počinje odmah.

“Uskoro će početi radovi i sada moramo da pripremimo radove i objekat za ugovornu kompaniju (izvođača). Mi ćemo povećati terminal, uradićemo drugu pistu, povećati broj parking pozicija za avione i parking mesta za kola. Promenićemo svaki deo aerodroma, operacije će biti u kontinuitetu i naš posao je da sve to završimo”, rekao je Notbar Tanjugu.

Ističe da će uprkos svim tim radovima biti omogućeno bolje iskustvo za putnike na aerodromu, tako što će biti centralizovana bezbednosna provera, uvedeno razdvajanje putnika u dolasku i odlasku, proširen vaj – faj internet i drugo.

“I sve ćemo to raditi u isto vreme”, dodao je Notbar.

Generalni direktor “Vansi koncesije” i predsednik kompanije Vansi erports kaže da će koncesija beogradskog aerodroma biti profitabilna i ističe da će ujedno i Srbija imati veliku korist.

“Koncesioni model to omogućava, da pravimo profit samo ako je to dobro i za Srbiju. Ako imamo uvećan broj putnika, proširen aeodrom i efikasniju organizaciju aerodroma, samo tada ćemo imati profit, ali u tom slučaju to će biti dobro i za Srbiju i Beograd”, zaključio je Notbar.

Dodao je da je mreža Vansi aerodroma po broju putnika u 2018. ostvarila rast od sedam odsto, a u 2017. rast veći od 12 procenata, po čemu su operater sa najvećim rastom.

Francuska kompanija “Vansi erports Srbija” je juče svečano preuzela upravljanje beogradskim aerodromom Nikola Tesla i započela koncesiju na 25 godina.

Predstavnici Vlade Srbije, aerodroma “Nikola Tesla” i francuske korporacije Vansi su, nakon sprovedenog tendera, potpisali 22. marta ugovor o koncesiji na 25 godina za beogradski aerodrom.

Međunarodni tender je sproveden od 10. februara 2017. kroz fazu pretkvalifikacija, fazu neobavezujućih ponuda i fazu obavezujućih ponuda, a odluka je doneta 5. januara 2018. godine.

Vansi je ponudio da uloži u aerodrom 1,46 milijardi evra, a u ta ulaganja spadaju jednokratna naknada, minimalne godišnje koncesione naknade i kapitalna ulaganja.

Aerodrom “Nikola Telsa” će biti centrala Vansija u jugoistočnoj Evropi, sa kojeg će razvijati svoj međunarodni saobraćaj, a naročito interkontinentalne letove.

Francuska kompanija je krajem decembra prošle godine uplatila jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra za aerodrom “Nikola Tesla” i time omogućila preuzimanje upravljanja beogradskim aerodromom na 25 godina.

Vansi erports se obavezao da će uložiti u razvoj infrastrukture ukupno 732 miliona evra, a neke od najvažnijih investicija: u prvih pet godina biće izvršena sanacija i rekonstrukcija glavne poletno-sletne staze, izgradnja umetnute poletno-sletna staze, izgradnja novih rulnih staza i rekonstrukcija pomoćnih, kao i izgradnja brzih izlaza sa piste, rekonfiguracija terminala i izgradnja novih objekata i unapređenje sistema.

Obaveza Vansi je da u narednih 25 godina broj putnika poraste godišnje tri puta odnosno sa 5,3 miliona na 15 miliona, a broj aviooperacija da se duplira sa 59.000 na 120.000, koliko se očekuje.

Država Srbija ostaje vlasnik aerodroma “Nikola Tesla”, tako da je Vansi samo preuzeo upravljanje aerodromom na 25 godina.

Vansi je jedan od pet najvećih aerodromskih operatera u Evropi, koji posluje u 12 zemalja sveta na 46 aerodroma. U saradnji sa oko 250 aviokompanija Vansi je uslužio 240 miliona putnika u 2018. godini. Posluje u Francuskoj, Portugaliji, UK, Švedskoj, Kambodži, Japanu, SAD, Dominikanskoj Republici, Kostariki, Čileu, Brazilu i Srbiji.

Vansi, koji ima 14.500 zaposlenih, razvija, finansira, gradi, i upravlja aerodromima koristeći svoje investicione sposobnosti, međunarodnu mrežu i znanje kako bi optimizovao upravu i učinak aerodromske infrastrukture, kao i proširenje objekata i gradnju novih.

U 2018. godišnji prihod za aktivnosti upravljanja je iznosio 3,6 milijardi evra, sa konsolidovanim prihodom od 1,6 milijardi evra.

Tags
Back to top button