Međunarodna agencija „Brand Finance“ objavila je prošle nedelje rang-listu vodećih brendova za 2018. godinu sa Sberbankom na prvom mestu, što je prvi put da je jedan bankarski brend iz Rusije prepoznat kao najsnažniji bankarski brend na svetu.
Kao i prošle godine, Sberbanka je odnela priznanje za najsnažniji i najvredniji brend u Rusiji i centralnoj i istočnoj Evropi, saopštili su u toj banci. Tokom protekle godine, indeks snage brenda Sberbanke povećao se sa 90 na 93 poena, dok je vrednost brenda u 2018. porasla sa 11,6 milijardi na 12,4 milijarde američkih dolara.
Generalni direktor i predsednik Izvršnog odbora Sberbanke Herman Gref rekao je da je ovo prvi put da je jedan ruski bankarski brend zauzeo vodeću poziciju na prestižnoj globalnoj rang-listi agencije „Brand Finance“.
“Činjenica da stručna zajednica ima tako visoko mišljenje o nama je zasluženi rezultat rada celog tima koji svakodnevno ulaže napore da Sberbanku učini jednom od najboljih tehnoloških kompanija. Brojne inovacije i tehnologije razvijene su i prvi put primenjene upravo u Sberbanci. Sada ih koriste banke i kompanije širom sveta. Liderska pozicija na globalnom nivou takođe pokazuje da smo odabrali pravu strategiju – strategiju koja stavlja akcenat na tehnološko liderstvo i razvoj ekosistema proizvoda i usluga sa ciljem da se klijentima ponudi kompletan opseg finansijskih i nefinansijskih usluga za sve životne situacije”, rekao je on.
Inovativne usluge Sberbanke postavljaju trendove u raznim sferama života. Na primer, Sberbanka je prva uvela brzi transfer novca pomoću broja mobilnog telefona na tržište Rusije. Danas Sberbanka drži vodeću poziciju na ruskom tržištu kad je reč o obimu P2P transfera. Sberbanka je 2018. godine bila rangirana kao šesti najveći primalac kartica na svetu i najveći primalac kartica u Rusiji (prema publikaciji The Nilson Report), sa preko 1,7 miliona POS terminala i 15 miliona mesečnih uplata za sistem javnog prevoza preko bankarskih kartica putem mreže Sberbanke. Sberbanka je lider i na polju beskontaktnog NFC plaćanja.
Generalni direktor kompanije „Brand Finance“ Dejvid Hejg rekao je da se kao rezultat snažnog fokusa Sberbanke na potrebe svojih klijenata i širokog spektra finansijskih proizvoda koji im nudi, razvija lojalnost prema brendu koja dovodi do uspostavljanja dugoročnih odnosa sa klijentima.
“Bez premca u Rusiji, Sberbanka ostvaruje aktivnu interakciju sa korisnicima, razvija proizvode i proširuje granice svog ekosistema”, zaključio je on.
Dobri poslovni rezultati doprineli su jačanju vrednosti brenda Sberbanke, ali je, s druge strane, depresijacija valute imala negativan uticaj na vrednost brenda izraženu u dolarima. Agencija „Brand Finance“ izračunava vrednost brenda na osnovu 19 različitih činilaca, kao što su ulaganje u brend, prepoznatljivost brenda, sklonost potrošača ka brendu, ocena zaposlenih, reputacija kompanije, i tako dalje. Pored ostvarene zarade, snaga brenda je jedan od ključnih činilaca pri određivanju vrednosti brenda. Rangiranje koje vrši agencija „Brand Finance“ u skladu je sa standardom ISO 10688.